اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نبود زمین چالش اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان یکی از چالش‌های مهم شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان را نبود زمین دانست و گفت: در حال حاضر سرانه زمین شهرک‌های صنعتی در کل کشور ۱۸ مترمربع است در حالی در استان کردستان ۱۱ مترمکعب و جزو چالش‌های اصلی است.

نبود زمین چالش اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا امانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار داشت: رسالت ذاتی شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان سازمان توسعه‌ای مطرح است و عمده اقدامات در حوزه ایجاد زیرساخت و حمایت از صنایع کوچک و صنایع خرد است.

وی با بیان اینکه بررسی نقاط چالش و ضعف و عملکرد در حوزه تولید جزو اولویت‌های ماست، افزود: یکی از چالش‌ها مهم شرکت شهرک‌های صنعتی نبود زمین است.

امانی با تاکید بر توسعه نواحی صنعتی و بحث شهرک‌سازی و تعریف پروژه‌های عمرانی و توانمندسازی شرکت‌های صنعتی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرانه زمین شهرک‌های صنعتی در کل کشور ۱۸ مترمربع است در حالی در استان کردستان ۱۱ مترمکعب و جزو چالش‌های اصلی است.

وی از تعریف ۲۶ پروژه در نواحی شرکت‌های صنعتی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: توانمندسازی در شهرک‌های صنعتی مورد توجه ویژه قرار گرفته و در صدد کمک‌های ویژه به واحد‌های غیرفعال و یا ویژه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث ارزیابی و برگزار تورهای آموزشی، استارتاپ‌ها و خوشه‌های صنعتی و ارتباط صنعتی با دانشگاه و نگاه توسعه‌ای، اقدامات حمایتی در نظر داریم، افزود: درصدد هستیم از شاخص‌های مختلف دانش بنیان در حوزه شرکت‌های صنعتی به نحو احسن استفاده کنیم.

امانی تعداد شهرک‌های صنعتی راه‌اندازی شده در استان را ۳۰ شهرک اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۰ شهرک به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اضافه کرد: اشتغالزایی این تعداد واحد بیش از ۱۰ هزار نفر و با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریال است، ضمن اینکه تاکنون هزار و ۵۶۹ قرارداد با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد ۷۱۵ آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی در ادامه یکی از دغدغه‌های اصلی طرح‌های تولیدی را جاده دسترسی به شهرک صنعتی شماره ۴ سنندج عنوان کرد و افزود: برای جاده دسترسی این شهرک ۱۴ میلیارد تومان قرارداد با پیمانکار منعقد کردیم.

امانی از پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه تامین آب شرب شهرک صنعتی شماره ۴ سنندج خبر داد و گفت: این پروژه نهایتاً تا پایان شهریور به سرانجام می رسد.

هم چنین امروز با حضور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان از واحد تولیدی نیروپردازان زانا زاگرس در شهرک صنعتی شماره یک سنندج بازدید به عمل آمد.

زاهدی‌پور مدیرعامل این واحد تولیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مدیر این واحد در زمینه تولید انواع استرندهای مسی و آلومنیومی در زمینه تولید کابل فعالیت دارد که در کشور فقط در سنندج تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خارجی رقیب‌های مشابه این واحد تولیدی در سنندج افزود: در سال‌های اخیر جلوی واردات این نوع سیم گرفته شده است.

زاهدی‌پور با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد ماشین آلات این کارگاه توسط خود متخصصین طراحی شده است، خاطر نشان کرد:ظرفیت سالانه این واحد ۳۰۰ تن است و برای ۴۰ نفر اشتغال مستقیم و حدود ۶۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم فراهم کرده است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول