اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حضرت علی‌اصغر سند مظلومیت امام حسین(ع) است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: حضرت علی‌اصغر سند مظلومیت امام حسین(ع) است، چون این طفل تنها 6 ماه داشت و در روز عاشورا تیری نینداخت، به کسی حمله نکرد، با کسی نجنگید و خون کسی نریخت.

حضرت علی‌اصغر سند مظلومیت امام حسین(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در همایش شیرخوارگان حسینی که در مهدیه سنندج برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های حضرت رباب، به مادران حاضر در این همایش اظهار داشت: شما هم باید مانند حضرت رباب باشید و از خداوند درخواست کنین که شماها هم مانند این بانو باشید.

وی گفت: طفل کوچک شما نقطه مشترک شماها و حضرت رباب است و باید تلاش کنید نقاط مشترکتان با این بانو تقویت شود چرا که حضرت رباب تنها کسی است که در کربلا حاضر بوده است که امام حسین(ع) در زمان شهادتش می‌فرمایند، من خانه‌ای که رباب و سکینه در آن وجود دارند، دوست دارم.

وی با عنوان اینکه، عشق امام معصوم به همسرش مادی نبود بلکه معنوی بود، خطاب به بانوان گفت: آیا شماها هم کاری کرده‌اید که همسر شما با شور و اشتیاق و برگشت به منزل به خاطر وجود آرامش و معنویت و به خاطر تربیت درست فرزندان، چنین باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: اهل بیت(ع) خانواده دوست بودند و به فرزندانشان احترام می‌گذاشتند.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: یکی از علمای اهل سنت به نام صفدی در کتاب الوافی بالوفیات، از حضرت رباب به عنوان بالاترین زنان، زیباترین زنان و بهترین زنان نام می‌برد.

وی در ادامه افزود: ابن عساگر بزرگ تاریخ‌نویس اسلام هم در کتاب تاریخ دمشق آورده است، رباب از زیباترین و عاقل‌ترین زنان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان  گفت: عاقل به این دو روز دنیا فکر نمی‌کند و ایام را به کام خود و همسرش تلخ نمی‌کند چون اینها تمام می‌شود.

وی همچنین خطاب به مادران اضافه کرد: اگر شماها امروز فرزند خود را بغل کرده‌اید و به یک عشق و اراده‌ای در این تجمع شرکت کرده‌اید فقط به بچه‌تون فکر نکنید، شماها جای حضرت رباب قرار دارید، تعقل و تفکر کنید و برسید به اینکه که در زندگی چگونه رفتار کنید که ادب را رعایت کنید.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: این طفلی که شماها بغل کرده‌اید، نماد حضرت علی‌اصغر است، حضرت علی‌اصغر سند مظلومیت امام حسین(ع) است، چون این طفل 6 ماه در روز عاشورا تیری نینداخت، به کسی حمله نکرد، با کسی نجنگید و خون کسی نریخت.

وی اظهار کرد: روایت وجود دارد که این طفل دم خیمه با تیر به شهادت رسید و روایتی دیگر نقل می‌کند که امام حسین(ع) طفل را بر دستانش گرفت و خطاب به دشمن گفت که اگر به من رحم نمی‌کنید این طفل گناهی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: کسی نبود در آن حادثه به امام حسین(ع) و همسرش تسلیت بگوید و آنها را دلداری دهد، در حالی دشمن از گریه این مادر و ناراحتی اباعبدالله خوشحالی می‌کردند، از آسمان ندا برآمد که این طفلت را به ما واگذار کن که ما در بهشت جایی برای او قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول