اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برگزاری سیزدهمین یادواره شهدای روحانی در کردستان/تندیس شهیدان شیخ‌الاسلام و عالی در سنندج رونمایی می‌شود

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری سیزدهمین دوره یادواره شهدای روحانی کردستان با حضور سخنران کشوری در سنندج خبر داد.

برگزاری سیزدهمین یادواره شهدای روحانی در کردستان/تندیس شهیدان شیخ‌الاسلام و عالی در سنندج رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سعید عسکری پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج که با محوریت یادواره شهدای روحانی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یادواره شهدای روحانی تا قبل از سال 99 تنها با محوریت دو شهید گرانقدر، شهید شیخ‌الاسلام و شهید برهان عالی برگزار می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 11 شهید روحانی کردستان از شهدای رمضان هستند لذا تصمیم گرفتیم یادواره امسال با یک نوآوری محدود برای تمامی شهدای روحانی استن برگزار شود.

عسکری اضافه کرد: ستاد برگزاری یادواره شهدای رمضان در استان تشکیل شده و فردا چهارشنبه راس ساعت 10 صبح در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می‌شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: امسال شاهد تشییع باشکوه پیکر یکی از شهدای استان که به دست اسرائیل کودک‌کش به شهادت رسید، بودیم که یاد این شهید در این یادواره گرامی داشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این یادواره در مجموع برای 12 شهید استان کردستان برگزار می‌شود، اذعان کرد: در این یادواره به احتمال زیاد پیام رییس جمهور نیز قرائت خواهد شد.

عسکری اذعان کرد: در این دوره از تندیس شهیدان شیخ‌الاسلام و برهان عالی رونمایی خواهد شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه از تواضع و فروتنی و ولایت‌مداری به عنوان شاخص‌های اخلاقی شهید شیخ‌الاسلام نام برد و گفت: ارادت این شهید به اهل بیت(ع) مثال‌زدنی بود و همواره در مسیر تحقق و تحکیم وحدت تلاش می‌کرد.

عسکری اذعان کرد: قدردانی از خدمات نظام و تلاش‌های مسئولان از دیگر ویژگی‌های بارز شهید شیخ‌الاسلام بود و این مهم را همواره مورد تاکید قرار می‌داد.

وی با بیان اینکه ویژگی رفتاری و منش شهدا ما را به این مسئله می‌رساند که ریشه شهادت آنها به یک سرمنشا ختم می‌شود که مبارزه با استکبار جهانی است، اذعان کرد: دلیل اصلی شهادت این عزیزان تاثیرگذاری آنان در بین جامعه بوده چرا که دشمن همواره به سراغ کسانی می‌رود که در جامعه تاثیرگذار هستند.

وی ادامه داد: شهدای روحانی نقش بسزایی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و هدایت جامعه به سمت اسلام ناب محمدی داشته‌اند.

به گفته مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، در بین شهدای رمضان کردستان، شهید ماموستا معاضی هم وجود دارد که بعد از 17 ماه که خواستند به وصیت خودش عمل کنند و پیکرش را در زادگاهش دفن کنند، جسدش همچنان سالم بود.

وی اذعان کرد: برگزاری نشست 80 نفر از ائمه شاخص و اعضای شوراهای افتا و مدرسین افتای استان با حضور مسئولان کشوری یکی از برنامه‌های جنبی این یادواره است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول