اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مطالبات گندم‌کاران کردستان پرداخت شود

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات گندم‌کاران کردستانی حق اصلی آنان بوده و باید هرچه زودتر پرداخت شود.

مطالبات گندم‌کاران کردستان پرداخت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن فتحی صبح امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات و انتظارات بخش کشاورزی در سنندج، اظهار کرد: مهمترین سازمان در استان با توجه به گسترده فعالیت‌ها و اقدامات جهاد کشاورزی است به گونه‌ای که محور توسعه استان نیز از همین بخش گذر می‌کند.

وی تصریح کرد: پرداخت وجه خرید تضمینی گندم حق کشاورزان است و نباید به هیچ وجه به تاخیر بیفتد براساس برنامه ریزی و پیگیری‌های صورت گرفته مطالبات کشاورزان به زودی پرداخت می‌شود.‌

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار می‌رود مطالبات کشاورزان گندمکار در اسرع وقت پرداخت شود؛ چراکه با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، کشاورزان اکنون زیر فشار هستند.

فتحی با اشاره به وعده تحقق نیافته در زمینه پرداخت وجه گندم به کشاورزان گفت: برای اینکه تولید محصول استراتژیک گندم در سال‌های آینده به مشکل برنخورد، باید هرچه سریع‌تر مطالبات گندمکاران پرداخت شود.

وی افزود: اینکه سرمایه.گذاری به استان وارد می‌شود و در پرسه اداری گیر کرده و بعد از 6 ماه قیمت تمام شده پروژه برای آنها افزایش پیدا می‌کند موجب شده رغب سرمایه گذاری در استان به شدت کاهش پیدا کند.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروهی برای بررسی درخواست‌های سرمایه‌گذاری در استان به دستور استاندار مورد توجه قرار گرفت.

فتحی گفت: باید بدانیم در کشت به چه سمت و سویی حرکت کنیم این درحالی است که در کل دنیا برنامه 10 ساله برای تولید دارند.

وی  تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی گام‌های بلندی در راستای افزایش تولید و پایداری امنیت غذایی برداشته است.

وی با بیان اینکه دولت برای اجرای برنامه های مختلف نیاز به نیروهای باانگیزه و فعال دارد، اظهار کرد: بخشی از نیروها به دلیل نبود امنیت شغلی نمی توانند آنگونه که باید و شاید فعالیت تاثیرگذاری داشته باشند.

تعیین تکلیف وضعیت کارکنان شرکتی تا پایان برنامه ششم توسعه

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: وقتی هزینه های جاری زندگی با حقوق و دستمزدها فاصله داشته باشد نمی توان از کارکنان انتظار خروجی کار صحیح را داشته باشیم.

فتحی از تعیین تکلیف وضعیت کارکنان شرکتی تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: تا پایان امسال وضعیت نیروهای شرکتی باید مشخص شود.

وی با تاکید بر اصلاح ساختاری در نظام پرداخت دستمزدها در لایحه ۱۴۰۲ گفت: در قانون مصوب شده که همه شهرستان های استان های مناطق جنگی مشمول پرداخت ها شوند که این مهم در احکام پرداختی حقوق کارکنانی که محروم شده بودند در استان های ایلام و کرمانشاه اصلاح شد و در آذربایجان غربی و کردستان هم تا مهرماه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول