اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پیشرفت ۶۰ درصدی تهیه نقشه‌های زمین شناسی در کردستان

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کردستان از پیشرفت ۶۰ درصدی تهیه نقشه‌های زمین شناسی در استان خبر داد.

پیشرفت ۶۰ درصدی تهیه نقشه‌های زمین شناسی در کردستان

مهدی مرادی مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در راستای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف معادن کشور بیش از ۱۵ هزار کیلومتر مربع مساحت کردستان زیر پوشش مطالعات زمین‌شناسی در مقیاس یک‌پنجاه‌ هزارم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: لایه‌های زمین‌شناسی، اکتشافات چکشی و لایه اکتشافات ژئوشیمیایی در حال انجام و تهیه است و هم اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کردستان افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور اهداف و برنامه‌های خود را در قالب طرح تحول در استان‌های مختلف اجرا می‌کند و بعد از بیرجند که به صورت پایلوت اجرا شد، استان کردستان اولین استان کشور است که این طرح از اردیبهشت سال جاری شروع و در حال اجرا است.

مرادی درباره اهداف و مزایای انجام طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف معادن کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر کاهش هزینه‌ها یکی از اهداف این طرح انتقال تجربه از کارشناسان با تجربه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به کارشناسان جوان و تربیت نیرو‌های جوان بومی است.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کردستان افزود: کارگاه آموزشی روش‌های نوین تهیه نقشه‌های ژئوشیمی و اقتصادی بر مبنای استاندارد مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم به‌ صورت تئوری و بازدید صحرایی در سنندج آغاز به کار کرده و طی ۹ روز در سه شهرستان سنندج، سقز و مهاباد ادامه دارد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول