اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فدراسیون آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری اسکواش برای استان‌ها دارد

رییس فدراسیون اسکواش گفت: فدراسیون آماده است تا دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری اسکواش را برای هر استانی که خواهان باشد برگزار کند و هیات‌های استانی هم باید مربیان و داوران خود را برای ارتقاء سطح و دانش‌افزایی به فدراسیون معرفی کنند و در این راه همت کنند.

فدراسیون آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری اسکواش برای استان‌ها دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسعود سلیمانی صبح امروز در مجمع عمومی و سالیانه هیات اسکواش کردستان اظهار کرد: معمولا از مجامع عمومی و سالیانه هیات‌ها به عنوان جلسات بدون نتیجه و بدون خروجی مناسب یاد می‌کنند اما ما برای این در کردستان حضور پیدا کرده‌ایم که مشکلات هیات را به طور جدی پیگیری کنیم و برای آنها راهکار ارائه بدهیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه فردی مدیریت ورزش استان را بدست گرفته است که دغدغه‌مند ورزش و دلسوز این حوزه است.

سلیمانی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته برای برگزاری مجمع به کردستان سفر کرده بودم و در همان وقت نیز قرار بر این بود که سالن اختصاصی در اختیار این رشته قرار گیرد اما میسر نشد.

رئیس فدراسیون اسکواش خاطرنشان ساخت: کارهای مثبت خوبی در هیات اسکواش انجام شده اما این فعالیت‌ها به خوبی انعکاس پیدا نکرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های استعدادیابی در میان نونهالان و مدارس از سوی هیات اسکواش کردستان گفت: این اقدامات بسیار عالی و ارزشمند است اما عدم معرفی عملکرد و دستاوردهای هیات موجب شده است که جایگاه هیات کردستان ارتقاء پیدا نکند.

سلیمانی تاکید کرد: عرصه مجازی باید مدیریت شود و افراد متخصص به عنوان مسئول روابط عمومی هیات به خوبی کارهای هیات را اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با استاندار کردستان اظهار داشت: خوشبختانه استاندار کردستان ورزش‌دوست و دلسوز این حوزه هستند و قول مساعد داده‌اند که در زمینه زیرساخت‌های رشته اسکواش گام‌های مثبت بردارند.

رییس فدراسیون اسکواش ادامه داد: فدراسیون آماده است تا دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری اسکواش را برای هر استانی که خواهان باشد برگزار کند و هیات‌های استانی هم باید مربیان و داوران خود را برای ارتقاء سطح و دانش‌افزایی به فدراسیون معرفی کنند و در این راه همت کنند.

سلیمانی اضافه کرد: کسانی باید در راس هیات قرار گیرند که در مرحله اول دلسوز باشند و در مرحله دوم نیز دارای ایده و خلاقیت باشند تا بتوانند روش‌های جذب ورزشکاران مستعد را پیدا کنند.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد؛ امکانات و منابع دولتی محدود است و باید از کمترین تجهیزات بیشترین بهره را گرفت.

ورزش اسکواش در کردستان نوپا است

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: اسکواش یک رشته ورزشی نوپا در کردستان است که از نظر زیرساخت و مسایل فنی کمبودهای بسیاری در استان دارد.

حامد جولائی ادامه داد: البته شهرداری سنندج فعالیت‌های خوبی را در زمینه احداث یک مکان مینی کورت در پارک پیشکسوتان این شهر انجام داده و جای تقدیر دارد.

وی یادآور شد: کردستان در رشته‌های راکتی مانند تنیس روی میز و بدمینتون سرآمد کشور است و می‌تواند در رشته اسکواش نیز قوی عمل کند و پتناسیل این کار را دارد اما باید ابتدا برای تامین زیرساخت آن گام برداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان تصریح کرد: در جلسه امروز که با حضور استاندار کردستان و رییس فدراسیون برگزار شد زارعی‌کوشا قول حمایت در زمینه احداث یک کورت اسکواش مجهز را داد که بتوانیم در آن میزبانی‌های قهرمانی کشور و ملی را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز در مجموعه ورزشی 22 گولان سنندج یک مینی کورت مانند آنچه شهرداری در پارک پیشکسوتان احداث کرده است، خواهد ساخت تا بتواند در زمینه ورزش همگانی به این رشته رونق بدهد.

جولائی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون اعتباری از سوی وزارت ورزش و جوانان به استان اختصاص داده نشده است و در صورت دادن اعتبار در طول سال جاری 30 تا 40 میلیون تومان به هیات اسکواش کمک خواهیم کرد.

وی در پایان اذعان کرد: کمک‌های دولتی به هیات‌های ورزشی محدود است و در این راستا هر هیاتی که بیشتر فعال باشد و در زمینه‌های مختلف مانند جذب ورزشکاران سازمان یافته، مدال‌آوری و میزبانی مسابقات فعالیت چشمگیرتری انجام دهد به تبع اعتبار بیشتری نیز دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول