اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ترویج اخلاق حرفه‌ای در فضای مجازی راهکار کنترل آسیب‌های اجتماعی

رییس انجمن مددکاری ایران گفت: ، ترویج تفکر و اخلاق حرفه‌ای در فضای مجازی راهکار مناسبی برای کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی است.

ترویج اخلاق حرفه‌ای در فضای مجازی راهکار کنترل آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدحسن موسوی‌چلک ظهر امروز در سمینار رسانه، فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی در بستر فضای مجازی که توسط خبرگزاری کردپرس در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، وضعیت فضای مجازی در حوزه آسیب‌های اجتماعی را نامطلوب ارزیابی کرد و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را نیازمند بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و رسانه‌های اجتماعی دانست.

وی تهدیدات فضای مجازی و آسیب‌های این فضای را پنهان و نگران کننده دانست و گفت: کودکان، نوجوانان و دختران بیش از سایر افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

موسوی‌چلک، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور از سال ۹۸ اظهار کرد: در ۲ سال اخیر به دلیل فضای کرونایی و استفاده از بستر فضای مجازی در کشور سن استفاده از گوشی و فضای مجازی به ۱۰ سال کاهش یافت.

موسوی‌چلک آسیب‌های اجتماعی در کشور را پیچیده  متنوع و نوظهور توصیف کرد و سیاستگذاری مبتنی بر شواهد در حوزه رسانه و فضای مجازی و عملکرد هوشمندانه رسانه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی و  را الزام‌آور دانست.

رییس انجمن مددکاری ایران تاکید کرد: رسانه‌ها با تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در راستای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی بهره گیرند.

رییس انجمن مددکاری ایران با اشاره به نقش آگاهی‌بخشی و ترویج مسولیت‌پذیری رسانه‌ها بر نقش مطالبه‌گری و رویکردهای ایجابی رسانه‌های جمعی تاکید کرد.

به گفته وی، مطالبه‌گری رسانه‌ها به افزایش تاب‌آوری و کاهش تنش در جامعه کمک کند.

موسوی‌چلک، رصد وضعیت موجود و نگاه به آینده را مستلزم هوشمندسازی رسانه‌ها دانست و گفت: تجربه نشان داده برخورد سلبی در حوزه فضای مجازی و واقعی در آینده بحران‌های گسترده و غیرقابل مدیریت بدنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نتوانستند از ظرفیت‌های اخلاق حرفه‌ای فضای مجازی بهره‌مند شوند، تصریح کرد: در این راستا سیاستگذاری رسانه‌ای برای ورود به آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی ضروری است.

به گفته رئیس انجمن مددکاری ایران، ترویج تفکر و اخلاق حرفه‌ای در فضای مجازی راهکار مناسبی برای کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی است.

وی، گفت‌وگوی اجتماعی غیرسیاسی مبتنی بر اخلاق علمی در حوزه آسیب‌های اجتماعی همچنین گفت‌وگوی رسانه‌ها حول محور جرم‌انگاری و موضوع مجرمانه را تلنگری به سیاستگذاران دانست.

موسوی‌چلک با بیان اینکه امروز فضای مجازی هم عرض فضای واقعی است و رسانه‌ها ابزار ارتباطی فراگیر و گسترده‌ای در میان مردم است تاکید کرد: از ظرفیت‌های رسانه‌ای در حوزه فضای مجازی نباید غفلت کرد.

وی با اشاره به اینکه سیاستگذاری ناکارآمد می‌تواند در جامعه بحران ایجاد کند، یادآور شد: سیاستگذاری در رسانه و بازنگری از تمام ظرفیت‌های رسانه سواد رسانه، فرهنگ و توجه به سلامت و روان رسانه‌ها ضروری است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول