اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ترویج حجاب و عفاف باید مبتنی بر فعالیت‌های فرهنگی و ارزش‌های اخلاقی و دینی باشد

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید مبتنی بر فعالیت‌های فرهنگی، ارزش‌های اخلاقی و خودباوری دینی باشد.

ترویج حجاب و عفاف باید مبتنی بر فعالیت‌های فرهنگی و ارزش‌های اخلاقی و دینی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمود الله‌مرادی ظهر امروز در اختتامیه همایش رایحه حجاب و عفاف در سنندج که به همت اداره‌کل ارشاد و پاتوق فرهیختگان کردستان برگزار شد، داشتن پوشش و حجاب برای زنان را ضروری دانست و اظهار کرد: رعایت حجاب و عفاف از سوی زنان و مردان آنها را در برابر تهدیدات و انحرافات مصون نگه می‌دارد.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان در زمینه زنان و خانواده گفت: دشمنان درصدند با ترویج برهنگی و بی بندوباری در جامعه زنان را از مسیر اسلامی _ ایرانی منحرف کنند.

الله‌مرادی یادآور شد: دشمنان نظام اسلامی که با بهره‌گیری از راه‌ها و ترفندهای مختلف نتوانستند به اهداف و مقاصد خود دست یابند، امروز درصددند با بهره‌گیری از ابزار جنگ نرم و استفاده ابزاری از زنان به عنوان کالا در جنگ فرهنگی به مقاصد خود دست یابند.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام زنان از جایگاه و شخصیت والایی برخورداند گفت: در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه و مقابله به بدحجابی در جامعه آمران بمعروف باید  با تذکر لسانی پیام مهربانی و وظیفه همگانی در مسیر تشویق و هدایت ارزش های اسلامی حرکت کنند و از اقدامات سلبی اجتناب کنند.

فرهنگ حجاب و عفاف در محلات آسیب‌زای سنندج ترویج شود

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در محلات آسیب.زای سنندج ضروری است.

سامان احمدی، با اشاره به اینکه روز ۲۱ تیر ماه به عنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است گفت: این همایش در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و بر محوریت انقلاب و اخلاق شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این همایش سال گذشته برنامه‌ریزی شده است تصریح کرد: امسال با فروکش شدن بیماری کرونا این همایش برگزار شد امید است سرآغازی برای سایر همایش‌های فرهنگی باشد.

احمدی با اشاره به اهمیت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اظهار کرد: رعایت حجاب و عفاف تنها مختص بانوان نیست بلکه مردان نیز باید در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تلاش کنند.

وی گفت: امید است کردستان در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف سفیر و الگویی برای ایران اسلامی باشد.

الله‌مرادی همچنین بر اجرای مصوبات شورای فرهنگ حجاب و عفاف تاکید کرد و افزود: تشکیل کمیته گسترش ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از وظایف ارشاد اسلامی است.

توجه به پوشش و حجاب به دلیل جایگاه ویژه مادر است

مسوول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان نیز گفت: توجه ویژه به پوشش و حجاب زنان به دلیل جایگاه ارزشمند و راهبردی مادر است.

فرهاد میمنت‌آبادی با اشاره به مقام و جایگاه زن در جامعه اظهار کرد:  حفظ پوشش و رعایت حجاب ارزش کرامت و احترام زن را بیشتر می.کند.

وی با اشاره به جایگاه تاریخی پوشش و حجاب زن در ادوار مختلف  تصریح کرد: در تمام ادوار تاریخ حیات اجتماعی به دلیل منزلت و جایگاه مقام مادر حفظ پوشش زن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی یکی از دلایل بالندگی تمدن‌های بشری را توجه ویژه به پوشش و حجاب دانست و گفت: مطالعه تاریخ مصر باستان نشان داده که جوامع بشری  به دلیل جایگاه مقام مادر هیچوقت از موضوع حجاب و پوشش زن غفلت نکردند.

 وی به کشف حجاب رضاخان اشاره کرد و گفت: در مقابل این اقدام مردمان شهرهای قم، جهرم، دشتستان و شهرهای مرزی کردستان در برابر سیاست کشف حجاب رضاخان ایستادگی کردند.

میمنت.آبادی با اشاره به اینکه برخی کشورهای غربی از زن به عنوان ابزار اقتصادی و رفع حوائج شهوانی بهره می گیرند افزود: استفاده ابزاری از زنان آسیب جدی به زنان داشته و به  کج روی و ناهنجاری اجتماعی در جامعه کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه دین برنامه زندگی است و بر زندگی بهتر انسان ها تاکید کرده است یادآورد: اسلام به پوشش و حجاب زن حیثیت مضاعفی بخشیده است.

میمنت‌آبادی ادامه داد: برخی با نام آزادی و توجه به آیه لااکره فی دین فکر می‌کنند هر کاری که بخواهند می‌توانند در حامعه انجام دهند در حالیکه آزادی تنها باید در چهارچوبی باشد که به دیگران آزاری رسیده نشود.

پوشش لباس کردی در جامعه احیا شود

بتول سرکانی مسوول امور زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان، هم در این همایش بر احیا پوشش لباس کردی در استان تاکید کرد.

وی با اشاره به آیات سوره نور و احزاب در زمینه حجاب زنان تصریح کرد: این آیات بیانگر اهمیت حفظ حجاب در جامعه است.

سرکانی با اشاره به تبلیغات گسترده  ماهواره، اینترنت و فضای مجازی در زمینه تخریب هویت زنان و دختران گفت: زنان که نقش تربیتی فرزندان را عهده دارند با رعایت حجاب و عفاف  در عرصه‌های اجتماعی حضور داشته باشند تا به عنوان الگوی موفق در جهان معرفی شوند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول