اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سومین جشنواره توت‌فرنگی در شیان سنندج برگزار شد

سومین جشنواره توت‌فرنگی با حضور استاندار کردستان، نماینده مجلس و تنی از چند از مدیران کل در روستای شیان سنندج برگزار شد.

سومین جشنواره توت‌فرنگی در شیان سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن عسکری در جشنواره توت‌فرنگی در روستای شیان سنندج اظهار داشت: بعد از یک وقفه دو ساله به دلیل بیماری کرونا، امسال سومین جشنواره توت‌فرنگی در شیان برگزار شد.

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: توت‌فرنگی یکی از اصلی‌ترین محصولات کشاورزی در شهرستان سنندج و خاصتا بخش سیروان است که با برگزاری چنین جشنواره‌ای، جدای از معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش کشاورزی، گردشگری در این شهرستان رونق بیشتری می‌گیرد.

عسکری بیان کرد: سال گذشته ۳۷ هزار تن توت فرنگی در سطح سنندج برداشت شده است.

 وی بخش سیروان را قطب توت فرنگی کشور خواند و اعلام کرد: ۹۰ درصد توت فرنگی به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود و بخاطر نبود صنایع تبدیلی درآمد چندانی برای کشاورزی ندارد.

عسکری اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای افزایش برداشت محصول توت فرنگی و استفاده از روش‌های تخصصی و علمی برای تولید محصولات کشاورزی در شیان باید مهیا شود.

 وی با اشاره به پتانسیل‌های بخش سیروان از جمله مردم مهمان نوازی و اقلیم با صفای این منطقه و وجود صنایع دستی این بخش بیان کرد: این ظرفیت‌ها بیانگر پتانسیل خوب این منطقه است که منجر به رونق گردشگری می‌شود.

وی از حضور توریست‌های خارج استان در این مراسم تقدیر و خوش آمدگویی کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول