اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۴۰هزار مسکن روستایی برای مددجویان کمیته امداد احداث می‌شود

رییس کمیته امداد امام خمینی کشور از ساخت 40 هزار مسکن روستایی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد تا پایان سال آینده خبر داد.

۴۰هزار مسکن روستایی برای مددجویان کمیته امداد احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدمرتضی بختیاری صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اظهار کرد: توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار با رعایت کرامت مددجویان یکی از مهمترین ماموریت‌های کمیته امداد امام است.

وی خاطرنشان کرد: این هدف یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است که در سال 94 به صورت صریح و شفاف دستور دادند.

رییس کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: در راستای تحقق فرامین رهبری در حوزه توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد از از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم اهدافی که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برای این نهاد حمایتی ترسیم و در نظر گرفته، به خوبی پیش ببریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: به فرموده بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، کار کمیته امداد، مدد به حیات است و در همین راستا این نهاد مقدس در طول عمر با برکت خود توانسته نقش مهمی در حمایت از نیازمندان و توانمندسازی آنان ایفا کند.

وی گفت: برنامه‌های توانمندسازی کمیته امداد امام خمینی در سه محور اشتغال، مسکن و برنامه‌های فرهنگی با اولویت خوداتکایی ترسیم شده است.

وی اذعان کرد: نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی حامی نیازمندان و محرومین جامعه است و تا آخر عمر نوکری افراد زمین‌گیر و ناتوان را خواهیم کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: مددجویان زیرپوشش این نهاد براساس برنامه ریزی.های صورت گرفته در سال جاری در چرخه اشتغال و تولید قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: با نگاه مثبت رهبر معظم انقلاب اسلامی، حمایت‌های نمایندگان ولی‌فقیه استان‌ها، ائمه جمعه و دولت سیزدهم برنامه‌های خوبی در حوزه اشتغالزایی مددجویان در کل کشور در دستور کار قرار گرفته است

بختیاری گفت: از تمام توان و ظرفیت ها در راستای شناسایی استعدادها و توانمندسازی مددجویان بهره خواهیم گرفت.

وی ساخت و بهسازی مسکن برای مددجویان را از دیگر اولویت های این نهاد مقدس در راستای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش دانست و گفت: تا پایان سال آینده 40 هزار مسکن روستایی برای مددجویان کمیته امداد احداث می‌شود که سهم استان کردستان یک هزار و ۸۰۰ هزار واحد است.

وی در ادامه با انتقاد از نرخ بالای بیکاری در کردستان گفت: کردستان علی‌رغم تمام ظرفیت‌ها متأسفانه از نرخ بیکاری بالایی برخوردار است که رفع این مشکل نیازمند توجه مسئولان کشوری است.

رییس کمیته امداد کشور از مردم کردستان به عنوان مردمان خیر و نوع دوست نام برد و عنوان کرد: مردم کردستان با وجود شرایط و مشکلات اقتصادی و تورم در سال گذشته 138 میلیارد و 800 میلیون تومان از کانال کمیته امداد به نیازمندان کمک کرده اند.

به گفته رییس کمیته امداد امام خمینی، مردم متدین و نوع دوست کردستان در سال گذشته 37 میلیارد و 751 میلیون تومان به ایتام زیرپوشش این نهاد کمک کرده‌اند.

وی ادامه داد: کمیته امداد کردستان از 3 هزار و 208 یتیم و 5 هزار 580 کودک نیازمند در قالب طرح محسنین و بدسرپرست حمایت می کند.

وی با بیان اینکه 17 هزار حامی بومی و غیربومی از ایتام زیرپوشش کمیته امداد کردستان حمایت می کنند عنوان کرد: حمایت حامیان در کنار کمک های مختلف کمیته امداد زمینه ارایه خدمات هرچه بیشتر به جامعه هدف این نهاد را در این بخش فراهم کرده است.

بختیاری به برنامه‌ریزی کمیته امداد برای ایجاد 6 هزار و 343 فرصت شغلی در سال گذشته در استان گریزی زد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طول سال گذشته 7 هزار و 218 فرصت شغلی با صرف اعتبار 248 میلیارد و 500 میلیون تومان در کردستان ایجاد کرد. 

رییس کمیته امداد امام خمینی از افزایش دو برابری سهم اشتغال در استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته 13 هزار و 260 فرصت شغلی با صرف 900 میلیارد تومان تسهیلات طی سالجاری در استان ایجاد می شود.

وی از توافق با وزارت راه و شهرسازی ویژه احداث مسکن مددجویان خبر داد و تصریح کرد: در صورت تحقق تفاهم نامه تا سه سال آینده مددجوی بدون مسکن در کردستان نخواهیم داشت.

وی از قول مساعدت برای اختصاص 20میلیارد تومان تسهیلات به صندوق امداد استان خبر داد و افزود: با بنیاد مستضعفان رایزنی‌های انجام خواهد شد که 10 میلیارد تومان از این میزان پول را آنان و 10 میلیارد تومان هم خود امداد تقبل خواهد کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول