اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امام خمینی( ره) الگوی همه مردم جهان شده‌اند/آیت‌الله خامنه‌ای بی‌نظیرترین جانشین برای امام بودند

امام جمعه سنندج گفت: انقلابی که امام راحل بنیان نهادند با هیچ انقلابی قابل قیاس نیست چون این انقلاب براساس اسلام و متکی به مردم بود.

امام خمینی( ره) الگوی همه مردم جهان شده‌اند/آیت‌الله خامنه‌ای بی‌نظیرترین جانشین برای امام بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج با تسلیت سالروز رحلت امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد، اظهار کرد: امام راحل بنیان‌گذار انقلاب شکوهمندی هستند که امروز به الگوی بی‌نظیری برای همه جهان تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در باور کسی نبود که انسانی در آن سن و سال با دست خالی این انقلاب با این عظمت و اقتدار را به پیروزی برساند که دنیا را تکان دهد.

وی اضافه کرد: در آن شرایط خفقان قبل از پیروزی انقلاب تهدید و تبعید نتوانست در اراده آن انسان بزرگ خللی وارد کند و امام راحل با پشتوانه قدرت الهی و همراهی مردم انقلابی را به پیروزی رساند که نمونه آن در جهان وجود ندارد.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: امام راحل با تکیه بر نیروی ایمان و پشتوانه مردم در طول ۸ سال دفاع مقدس در برابر ۳۲ کشور که پشت صدام ایستاده و کشور ایران را مورد هجمه قرار دادند ایستاد و طعم تلخ شکست را به آنان چشاند.

وی تصریح کرد: امام راحل همواره می‌فرمودند مواظب باشید و اجازه ندهید که انقلاب دست ناپاکان و نااهلان بیفتد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه انقلابی که امام راحل به وجود آورد با هیچ انقلابی قابل قیاس نیست چون انقلاب امام تکیه بر مردم و اتحاد و همدلی داشت، افزود: بعد از امام نیز بهترین شخصیت که سزاوار جانشینی امام راحل بودند به عنوان رهبر ایران اسلامی انتخاب شدند و تا امروز سکان انقلاب را با قدرت و برنامه در دست گرفته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه تا زمانی ایمان و وحدت در جامعه اسلامی وجود داشته باشد دین پیامبر عزتمند و قدرتمند خواهد بود گفت: وحدت و همدلی بزرگترین و برنده‌ترین سلاح برای مقابله با هجمه‌های دشمنان علیه این دین الهی است.

ماموستا رستمی به سرگذشت برخی پیامبران الهی از جمله حضرت موسی و حضرت عیسی و سرگذشت حضرت مریم گریزی زد و گفت: تک تک ما باید از زندگی این عزیزان که الگوی پاکی و عشق و ارادت به خداوند بوده اند الگو بگیریم.

به گفته وی، حضرت فاطمه زهرا بزرگ بانوی جهان اسلام در تمام زمینه‌ها الگوی جامع و بی نظیری هستند که باید از تمام زوایای زندگی ارزشمند ایشان الگو بگیریم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول