اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امنیت کنونی نتیجه جان‌فدایی نیروهای امنیتی است/رفع تنگناهای معیشتی مردم جهاد است

امام جمعه سنندج با تبریک هفته سربازان گمنام، گفت: نیروهای امنیتی با ایثار و از خودگذشتگی و بذل جان در مسیر دفاع از مرزها و امنیت مردم تلاش می‌کنند و در این مسیر جان‌فدایی کرده و شهدای بسیاری تقدیم کرده‌اند.

امنیت کنونی نتیجه جان‌فدایی نیروهای امنیتی است/رفع تنگناهای معیشتی مردم جهاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مسوولان رفع مشکلات مردم است تا جاییکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند جهاد اصلی توجه به مشکلات اقتصادی و رفع تنگناهای معیشتی مردم است.

وی با تبریک هفته سربازان گمنام، گفت: سربازان گمنام در مسیر تامین امنیت و مبارزه با دشمنان تمام توان خود را به کار گرفته و در این مسیر ایثار و فداکاری می‌کنند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: نیروهای امنیتی با ایثار و از خودگذشتگی و بذل جان در مسیر دفاع از مرزها و امنیت مردم تلاش می‌کنند و در این مسیر جان‌فدایی کرده و شهدای بسیاری تقدیم کرده‌اند.

وی در ادامه از بهار طبیعت به عنوان زنده‌شدن دوباره نام برد و گفت: آثار رحمت الهی در طبیعت مرده زمستان در بهار نمود پیدا می‌کند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: طبق روایات دینی قطع یک درخت و نهال همانند کشتن و به قتل رساندن یک موجود زنده است، زیرا جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی نقش مهمی در سلامت زندگی دارند.

وی با اشاره به ورود رفتارهای غلط و اتفاقات ناگواری که از عناوین سنت چهارشنبه‌سوری و شب نوروز در بین جامعه رواج پیدا کرده است، گفت: دین اسلام و هیچ کس مخالف شادی نیست اما شادی که موجب آسیب به جسم انسان و دیگران شود از دیدگاه اسلام حرام است.

وی با بیان اینکه چهارشنبه سوری امسال شاهد خسارت‌های جانی و مالی بسیاری برای افراد و خانواده‌ها بودیم گفت: در  این شرایط کرونایی جامعه به هیچ وجه به صلاح همه نیست که با اعمال خطرناک زمینه تشدید مشکلات جامعه را فراهم کرد..

وی گفت: انتظار داریم بجای خرید مواد محترقه خطرناک، به فکر نیازمندان جامعه باشند و این مبالغ را در مسیر رفع مشکلات نیازمندان هزینه کنند.

وی با بیان اینکه همه نعمت‌های الهی و هر آنچه خداوند در زمین و آسمان خلق کرده برای استفاده و بهره‌گیری مخلوقات به ویژه انسان است لذا انسانی که در بوجودآمدن شب و روز، بهار و زمستان و مرگ و تولد تفکر نکند در جهل و نادانی است.

انتهای پیام/2330/70/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول