اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

خیزش امیکرون در کردستان/ افزایش شمار مبتلایان به امیکرون در کردستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان نسبت به افزایش شمار موارد مشکوک و مبتلایان به کرونا و آغاز پیک امیکرون در استان هشدار داد گفت: جلوگیری از وقوع پیک ششم با تکمیل زنجیره واکسیناسیون امکان پذیر است.

خیزش امیکرون در کردستان/ افزایش شمار مبتلایان به امیکرون در کردستان

 فریدون عبدالملکی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به وضعیت استان از لحاظ بیماری کرونا اظهار کرد: شمار موارد مشکوک و مبتلایان به سویه امیکرون در استان طی چند روز گذشته افزایش یافته است.

وی بر لزوم جدی رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماع، استفاده از ماسک و اجتناب از حضور در دورهمی‌های غیر ضروری برای مهار و پیشگیری از این بیماری تأکید کرد و گفت: دوری از امیکرون با تکمیل زنجیره واکسیناسیون امکان پذیر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه سویه جدید ویروس کرونا یا امیکرون به دلیل قدرت انتشار بالا، نگرانی‌‎هایی در جامعه ایجاد کرده است، افزود: شهروندان نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دُز سوم واکسن اقدام کنند.

عبدالملکی با بیان اینکه در حال حاضر جدیدترین جهش کرونا، نوع امیکرون است، ادامه داد: این ویروس سرعت انتقال آن بسیار بالاست و شمار مبتلایان به این سویه در مدت ۲ تا سه روز، دو برابر می‌شود و هر فرد مبتلا می‌تواند هشت نفر را در یک روز به این بیماری مبتلا کند.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان بایستی بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده، تزریق دُز سوم واکسن موارد شدید بیماری که نیاز به بستری دارند و میزان مرگ و میرهای ناشی از آن را به صورت معنی داری کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: افرادی که یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند برای تزریق دُز دوم و کسانی که هر ٢ دُز واکسن را زده‌اند برای دریافت دُز سوم به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه نمایند.

شناسایی 43 بیمار کرونایی جدید در کردستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین از شناسایی ۴۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۰۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: اکنون ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

وی از مرگ یک بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و  گفت:‌ آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون یک‌هزار و ۹۴۹ نفر بوده است که سنندج با ۸۴۴ نفر و سروآباد با ۵ نفر به ترتیب بیشترین و کمترین آمار فوتی‌های کرونایی در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/2330/71/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول