اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مشکلات اجتماعی در مساجد مطرح و ارائه راهکار شود/لزوم فعالیت‌های مشاوره‌ای به افراد نیازمند در مساجد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مشکلات و معضلات اجتماعی را می‌توان در مساجد مطرح کرد و برای آنها راهکارهای مناسبی ارائه شود.

مشکلات اجتماعی در مساجد مطرح و ارائه راهکار شود/لزوم فعالیت‌های مشاوره‌ای به افراد نیازمند در مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در همایش معتمدین، بزرگان، ائمه جماعات و ارکان مساجد و تجلیل از ائمه جماعات در مسجد حضرت خدیجه کبری (س) سنندج که به مناسبت روز بزرگداشت مساجد اظهار کرد: اعتلای مسجد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسجد مرکز آرامش و وحدت مسلمانان است یادآور شد: حضور نمازگزار در مسجد افزون بر برکات معنوی، عبادی و آثار روحی و اخلاقی آثار علمی، اجتماعی  و سیاسی ارزشمندی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) که مسجد سنگر است گفت: در اوایل انقلاب بسیجیان در مسجد تجمع می‌کردند و از مسجد به جبهه‌های جنگ اعزام می‌شدند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در دوران اپیدمی کرونا قرار داریم و فعالیت و تجمعات در مسجد کاهش یافته است، افزود: از این دوران و فرصت باید در راستای آماده‌سازی مساجد بهره گرفت.

وی بر رونق مساجد و ایجاد فضایی مناسب و جذاب در مساجد تاکید کرد و گفت: مسجد باید مکان جذاب و مناسبی باشد بطوریکه افراد را مجذوب خود کند، همچنین امکانات و وضوخانه مناسب داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اعتلای مساجد و سرو سامان دادن به فضای فرهنگی مساجد و ایجاد فضایی آکنده از معنویت در آنها ضروری است.

حجت‌الاسلام پورذهبی بر احداث خانه‌های عالم در مساجد تاکید کرد و گفت: مشکلات و معضلات اجتماعی باید در مسجد بیان شود و راهکارهای مناسبی برای حل آنها ارائه کرد.

وی یادآور شد: مساجد در کنار وظایف معنوی و عبادی خود باید فعالیت‌های مشاوره‌ای به افرادی که مشکل دارند ارائه کند.

گفتنی است؛ ۳۱ مرداد به عنوان روز جهانی مساجد نامگذاری شده است و در این همایش که بمناسبت روز جهانی مساجد برگزار شد از  ۳۰ نفر از امامان جماعت، مدیران مسوول و فعالان مساجد استان تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام/2330/85

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول