اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حضور حداکثری رای اولی ها در انتخابات امسال بسیار تعیین کننده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان حضور حداکثری رای اولی ها در انتخابات امسال را بسیار تعیین کننده دانست و گفت: رای اولی‌ها افزون بر اینکه با انتخاب خود بر سرنوشت سیاسی و اجتماعی تاثیرگذارند بر سرنوشت فردی خود نیز تاثیر می‌گذارند.

حضور حداکثری رای اولی ها در انتخابات امسال بسیار تعیین کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی شامگاه سه‌شنبه در جمع رای اولی‌ها و خانواده‌های آنان در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج، از رای اولی‌ها به  سفیران فرهنگی نام برد و‌ اظهار داشت: دانش‌آموزانی که امسال شرایط رای دادن دارند امسال به جشن تکلیف سیاسی رسیده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان پیام مشارکت حداکثری این گروه را در خانواده‌ها و گروه‌ها بسیار تاثیرگذار دانست.

وی با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: شرکت در انتخابات و انتخاب رئیس جمهور اصلح یک مساله عقلانی است.

قربانی بر انتخاب رئیس جمهور اصلح و توجه به معیارهای رئیس جمهور توانمند تاکید کرد و گفت: یک رئیس جمهور خوب باید از هوش و ذکاوت خوبی برخوردار باشد و بتواند ارتباطات قوی با سایر کشورها برقرار کند.

وی همچنین داشتن دیانت، تقوا، دلسوز به مسایل مردم و انقلابی بودن را از ویژگی‌های یک رئیس جمهور لایق عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان حضور حداکثری رای اولی‌ها در انتخابات امسال را بسیار تعیین‌کننده دانست و گفت: رای اولی‌ها افزون بر اینکه با انتخاب خود بر سرنوشت سیاسی اجتماعی تاثیرگذارند بر سرنوشت فردی خود نیز تاثیرگذارند.

وی تاکید کرد: تعیین یک رئیس جمهور خوب می‌تواند مشکلات مسکن و شغل جوانان را حل کند.

قربانی انتخابات را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی انتخابات زیادی برگزار شده است اما در کشورهای توسعه یافته گرچه انتخابات برگزار می‌شود اما به تعداد محدود برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای اروپایی و آمریکا درصدد دلسردکردن انتخابات و کمرنگ جلوه دادن مشارکت مردمی هستند اظهار کرد: این کشورها خواستار پیشرفت و توسعه در ایران نیستند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، قبل از انقلاب در کشور ما یک انتخابات مجلس شورای ملی برگزار می‌شد که صاحبان املاک و وابسته به حکومت حق رای داشتند.

 یک میلیون و ۳۰۰ هزار رای اولی معادل چهار درصد جمعیت کشور شرایط رای دادن را دارا هستند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول