اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برگزاری انتخابات پرشور و در تراز انقلاب موجب یاس دشمنان می‌شود

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: برگزاری انتخابات پرشور و در تراز انقلاب موجب یاس دشمنان می‌شود.

برگزاری انتخابات پرشور و در تراز انقلاب موجب یاس دشمنان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی بعد از ظهر امروز در گردهمایی روحانیون مریوان و سروآباد که با موضوع سالروز رحلت امام، مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح برگزار شد اظهار داشت: تنوع در موعظه و سخنرانی‌ها باید اولویت هر سخنران و عالمی باشد.

وی تکریم روحانیون و ماموستایان در استان کردستان را مهمترین اولویت خود دانست و خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان در خانه بیش از 150 نفر از روحانیون شهرستان سنندج حضور یافته و با آنها دیدار و گفت‌وگو کرده‌ام.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: دیدار با روحانیون، طلاب و ماموستایان استان کردستان در سطح شهر و روستا و بازدید از مساجد در سنندج در ایام مبارک رمضان انجام گرفت.

روحانیت در کردستان ساد‌ه زیست هستند 

وی افزود: روحانیت ما در کردستان ساده‌زیست هستند و با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند اما با وجود تمام این مشکلات مناعت طبع دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: بیش از 50 نفر از روحانیون و ماموستاهایی که با آنها دیدار کرده‌ایم اصالتا از فرزندان مریوان و سروآباد بوده‌اند.

حجت‌الاسلام پورذهبی اظهار کرد: وضع زندگی علما و ماموستاها را از نزدیک دیده‌ام و می‌دانم با ساده‌زیستی و کم‌توقعی در عرصه خدمت همواره حضور و تاثیرگذاری قابل توجهی دارند.

رفع مشکلات ماموستاها و روحانیون به عنوان یک اولویت مد نظر قرار گرفته است

وی با بیان اینکه رفع مشکلات ماموستاها و روحانیون به عنوان یک اولویت مد نظر قرار گرفته و در این راستا حرکت‌های صورت گرفته است، گفت: ارتقا سطح اقتصاد روحانیون و توجه به اشتغال ماموستاها با توجه به توان و تخصص آنها و بحث اشتغال فرزندان ماموستاها از دیگر برنامه‌های ما در عرصه ساماندهی معیشت و اقتصاد این جامعه ارزشی است.

وی افزود: در حوزه بانوان نیز 700 خواهر طلبه تحصیلکرده در استان نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت و انشاء الله برای این بزرگواران نیز ایجاد اشتغال هدف‌گذاری شده است.

حفظ و ارتقای حجره‌های سنتی در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: تعدادی از حجره‌های سنتی را در ایام مبارک رمضان بازدید کردیم، خوشبختانه ظرفیت بسیار خوبی دارند، ضمن حفظ این پتانسیل‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم که سه مکان در سه نقطه استان برای طلاب اختصاص پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با بیان اینکه ما باید علم را ترویج دهیم، گفت: علم را باید تقویت کرد و در این راستا از هر ظرفیتی که وجود دارد بهره بگیریم، علم که وجود داشته باشد، جامعه ما بصیر و آگاه خواهد بود.

تمام روحانیون و ماموستایان در استان کردستان دلسوز نظام هستند

وی گفت: تمام روحانیون و ماموستایان در استان کردستان دلسوز نظام هستند و در راه دفاع از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب همیشه در عرصه حاضرند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: کارهای بزرگی در استان انجام شده البته مشکلاتی وجود دارد اما نباید اقدامات و کارهایی را که در بدترین شرایط تحریمی انجام گرفته نادیده گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی عنوان کرد: امروز گاز طبیعی به سخت و صعب العبورترین مناطق روستایی استان راه پیدا کرده است و اینها از برکات و دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید بیان شود.

وی خاطرنشان کرد: هرکس در نظام کار کرده هر دولتی بوده تلاش خود را انجام داده است البته اشتباهاتی وجود داشته اما نباید خدمات را نادیده بگیریم.

انتخابات به ما کمک می‌کند که یک حرکت روبه جلو داشته باشیم

وی در ادامه به اهمیت انتخابات و مشارکت در این عرصه سیاسی گریزی زد و اظهار کرد: انتخابات به ما کمک می کند که یک حرکت روبه جلو داشته باشیم همه باید در ایجاد شور انتخاباتی و برگزاری انتخابات پرشور تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: نظام متعلق به همه ملت است و دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن رسالت تک تک ایرانیان در هر جایگاهی است.

به گفته نماینده ولی فقیه در کردستان، برگزاری انتخابات پرشور و در تراز انقلاب موجب یاس دشمنان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب«اگر نظام نباشد فکر نکیند یک گزینه ای مثل زمان شاه می آید جنگ خیابانی است همه کسانی که از بیرون تهدید می کنند اسباب تفرقه می شوند» گفت: همه ما باید از نظام ارزشی که به برکت خون شهدا و حضور همیشه در عرصه ملت به این سطح از پیشرفت رسیده دفاع و حراست کنیم.

وی با تاکید براینکه دشمن به شدت دنبال تفرقه افکنی در جامعه است، گفت: وحدت، امیدآفرینی و تزریق آرامش در جامعه باید خط قرمز و اولویت تک تک افراد جامعه به ویژه موثرین است.

 انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول