اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سرمایه‌گذاری در منطقه ویزه اقتصادی بانه یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان عراق است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای دو منطقه اقلیم کردستان عراق و ایران در منطقه ویژه اقتصادی بانه یک فرصت طلایی است که برای اولین بار در کردستان روی داده است و برای سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر جزئی از تاریخ خواهد بود.

سرمایه‌گذاری در منطقه ویزه اقتصادی بانه یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان عراق است

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، سیدکمال حسینی پیش از ظهر امروز در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه اظهار داشت: تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه بارقه‌های امید را در کردستان زنده کرده است و این می‌تواند نمونه کاری بین کردستان ایران و اقلیم کردستان باشد.

وی افزود: مراودات اقتصادی زمینه‌ساز امنیت است و در مشارکت‌های بین‌المللی، علاوه بر ایجاد امنیت، موجب افزایش تولید ناخالص ملی و اشتعال است.

حسینی تصریح کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای دو منطقه اقلیم کردستان عراق و ایران در منطقه ویژه اقتصادی بانه یک فرصت طلایی است که برای اولین بار در کردستان روی داده است و برای سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر جزئی از تاریخ خواهد بود.

وی افزود: بخش خصوصی و دولتی بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های زیرساخت‌های تولید و تجارت رسمی‌شدن مرز بانه و مریوان، تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان، توسعه راه‌های مرزی و ایجاد راه‌آهن زمینه‌ساز رونق تولید است.

وی یاداوری کرد: با تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان زمینه برای توسعه تولید و تجارت برای دو طرف ایرانی و عراقی فراهم شده است.

حسینی تصریح کرد: عراق جزو ۵ کشور هدف مراودات اقتصادی و صادرات ایران و کردستان است و منطقه آزاد بانه و مریوان سکوی پرتاب سرمایه‌گذاران و توسعه تولید و رونق اقتصادی خواهد بود.

وی انرژی ارزان، معافیت‌های مالیاتی، نیروی انسانی ماهر، سیستم بانکی مدرن و اعمال مقررات کالای همراه با مسافر از جمله مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه و استان کردستان است.

حسینی ادامه داد: کردستان در بسیاری از بخش‌های تولید رتبه‌های برتر کشور دارد در صورتی که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولت اقلیم قراردادهای حقوقی منعقد کنند منافع برای هر دو کشور است و منطقه ویژه مزایای زیادی خواهد داشت.

وی در پایان سخنانش گفت: اتاق بازرگانی سنندج به عنوان یک تشکل باسابقه و مشارکت‌هایی که با اقلیم کردستان دارد، آمادگی تسهیلگری تجارت با عراق را دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول