اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مردم کردستان هیچ‌وقت سفر رهبری را فراموش نخواهند کرد/مردم با حضور پرشور در انتخابات قدرت نرم ایران را تجلی می‌بخشند

فرمانده سپاه کردستان گفت: امروز بعد از گذشت ۱۲ سال، هنوز آثار و برکات سفر رهبری در کردستان احساس می‌شود و مردم این استان هیچ‌وقت این سفر تاریخی را فراموش نخواهند کرد.

مردم کردستان هیچ‌وقت سفر رهبری را فراموش نخواهند کرد/مردم با حضور پرشور در انتخابات قدرت نرم ایران را تجلی می‌بخشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار سیدصادق حسینی امشب در برنامه زنده‌ای که از شبکه اجتماعی روبیکا پخش شد، به برکات سفر رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: امروز بعد از گذشت ۱۲ سال، هنوز آثار و برکات سفر رهبری در کردستان احساس می‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: مقام معظم رهبری کردستان را استانی فرهنگی نامیدند و در تجلیل از ایثارگری‌های مردم، فرمودند کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است.

وی تصریح کرد: مردم کردستان هیچ وقت سفر تاریخی رهبری به استان را فراموش نمی‌کنند، آن زمان در آستانه انتخابات ۸۸ بود که اکنون نیز در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و شوراها قرار داریم و این تلاقی میمون و مبارکی است.

به گفته سردار حسینی، در سفر سال ۸۸ رهبری به کردستان حدود ۱۶۵ طرح عمرانی و برنامه‌ای با اعتبار ۶ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال مصوب شد.

وی ادامه داد: در فصل فرهنگ و هنر ۲۱۵ طرح گردشگری از جمله ساخت دانشکده علوم قرآنی، دارالقران بین‌المللی، ۵۹ ایستگاه ماهواره‌ای در استان، سایت جدید صداوسیما، ساخت مجتمع‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و ... مصوب و عملیاتی شده که در ارتقای سطح فرهنگی استان تاثیر بسزایی داشته است.

فرمانده سپاه کردستان در ادامه عنوان کرد: در این سفر پربرکت ۳۵۴ طرح مسکن شهری و روستایی و عمران مصوب و عملیاتی شد ضمن اینکه یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی ارزان‌قیمت برای محرومین هم مصوب شد که تا سال ۹۱ احداث و به مددجویان زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد واگذار شد.

وی اضافه کرد: ۱۴۱ طرح آب و فاضلاب از جمله، ساخت مجتمع و شبکه‌های آبرسانی و فاضلاب‌کشی در شهرها و روستاها، ۵۴ طرح بهداشتی و درمانی از جمله احداث خانه‌های بهداشت و مراکز شهری، ۴۰۱ طرح در بخش گازرسانی و برق‌رسانی، ۶۸ طرح ورزشی از جمله زمین‌های ورزشی روستایی، سالن‌های سقف کوتاه، استخر سرپوشیده از مصوبات سفر رهبری به کردستان بود که همه آنها عملیاتی و اجرایی شده است.

سردار حسینی اذعان داشت: در بخش کشاورزی و منابع طبیعی که یکی از فرصت‌های استان است هم ۲۷ طرح به تصویب رسید، توسعه باغات دیم در سطح ۵۷۰ هکتار، ساخت مجتمع‌های دامپروری و گلخانه‌ای و ساخت شبکه فرعی آبیاری و زهکشی بخش دیگری از مصوبات سفر رهبری به کردستان است.

وی همچنین تصویب ۱۳ طرح در بخش منابع آبی از جمله تکمیل سد آزاد، آغاز سامانه انتقال آن به دشت‌های شرقی استان، ساختمان سد عباس‌آباد بانه و ساخت سامانه انتقال آب از سد چراغ‌ویس به شهر سقز را از دیگر مصوبات این سفر ذکر کرد.

سردار حسینی تامین ۳ هزار جهیزیه برای مددجویان، ۲ هزار کالای اساسی برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد و پرداخت دیه ۲۷۴ زندانی غیرعمد را هم از مصوبات سفر رهبری در سال ۸۸ به کردستان برشمرد.  

وی در ادامه سخنانش افزود: رهبری در دیدارهای مردمی شهرستان‌های استان که حضور داشتند، با حضور ایشان نشست‌های مختلفی برگزار شد و از شخصیت‌هایی تجلیل کردند که ماموستا شیخ‌الاسلام نمونه‌ای از این افراد بودند.

فرمانده سپاه کردستان گفت: رهبری حتی دستور دادند از خانواده کشته‌شدگان فریب‌خورده توسط ضدانقلاب هم دلجویی شود چرا که ایشان همه را در قاب ایران اسلامی می‌بینند و همین تدابیر موجب امنیت پایدار و اقتدار ایران شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ویروس کرونا خیلی از نشست‌ها و ارتباطات را محدود کرده و علی‌رغم تمامی این محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه استکبار، ایران در مقابله با کرونا و تامین امنیت سلامت جامعه تلاش می‌شود.

به گفته فرمانده سپاه کردستان، مردم کردستان هم در این قضیه خوب عمل کرده‌اند و مایه آبروی استان و کشور هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات لازم است چرا که مردم یکی از عناصر مهم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی است و با وجود تمامی حوادث و اتفاقات از قبیل کودتاها، جنگ، تحریم‌ها و توطئه‌ها، اما مردم خوب عمل کرده‌اند چرا که به انقلاب و کشور عشق می‌ورزند.

سردار حسینی تصریح کرد: امروز قلب جهان اسلام در ایران شکل گرفته و می‌تپد و مردم جهان اسلام از این وضعیت در راستای پیشبرد اسلام استفاده می‌کنند.

وی گفت: قطعا مردم با رعایت الزامات بهداشتی در انتخابات پیش‌رو شرکت خواهند کرد و با حضور گسترده و با نشاط قدرت نرم جمهوری اسلامی را متبلور خواهند ساخت.

به گفته فرمانده سپاه کردستان، همانگونه که در چند ساله اخیر مردم در انتخابات شرکت کرده‌اند و در مبارزه با ویروس کرونا خوش درخشیده‌اند در انتخابات ۱۴۰۰ نیز صحنه‌ای به یادمامدنی خلق خواهند کرد و انتخابی هوشمندانه و آگاهانه، دولتی انقلابی روی کار خواهند آورد.

وی افزود: دولت انقلابی، مردمی و وفادار به انقلاب و مردم که مشکلات را رصد کرده و برای حل آنها برنامه داشته باشد و پایبند به ارزش‌های انقلاب و ادامه‌دهنده راه امام و شهیدان و پیرو رهبری باشد، با حضور اکثریت مردم در انتخابات و انتخابی اصلح محقق خواهد شد.

سردار حسینی ادامه داد: ایران کشوری بزرگ و ثروتمند است که از منابع خدادادی آب و خاک و منابع زیرزمینی زیادی برخوردار است که تنها یک دولت انقلابی می‌تواند آن را در راستای تامین معیشت و نیازهای مردم و رفع مشکلات بکار بگیرد.

وی افزود: رئیس جمهوری و دولت اختیارات زیادی دارند، کل بودجه کشور در اختیار دولت است، تا پست‌های پایین کشوری در روستاها در اختیار دولت است و لذا یک رئیس جمهور انقلابی با بکارگیری این ظرفیت‌ها و جوانان اهداف انقلاب و آسایش مردم را تحقق می‌بخشد.

به گزارش فارس، مقام معظم رهبری ۲۲ اردیبهشت سال ۸۸ به کردستان سفر کردند و ۸ روز مهمان مردمان فرهنگی این استان بودند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول