اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

محوری‌ترین مبحث سند تحول قضایی نگاه اصلاح‌محور به زندانیان است/لزوم مشارکت مردم در جشن گلریزان

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: از محوری‌ترین مباحث سند تحول قضایی، تغییر نگاه به زندان و زندانیان با نگاه اصلاح محور است.

محوری‌ترین مبحث سند تحول قضایی نگاه اصلاح‌محور به زندانیان است/لزوم مشارکت مردم در جشن گلریزان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: از محوری ترین مباحث سند تحول قضایی نگاه به زندان و زندانیان است و تغییر نگاه و رویکرد به زندان و زندانیان با نگاه اصلاح محور است.

وی با اشاره به اینکه زندان فقط محل مجرمین و محکومینی است که حضور آنها مخل آسایش عمومی است، افزود: در غیر این موارد باید کمتر از زندان استفاده شود و برای تحقق این مهم نیاز به همکاری و همراهی قضات و آحاد مردم هستیم.

وی خاطر نشان کرد: از ابزاری که این هدف را مشخص می‌کند جشن گلریزان و اقدامات ستاد دیه استان و کشور است که خیرین و مردم باید ورود کنند چرا که برخی از زندانیان، جرائم غیرعمد هستند و همه باید به آزادی این زندانیان فراهم شود.

رئیس‌کل دادگستری کردستان عنوان کرد: سال گذشته به دلیل تحریم‌ها و شیوع کرونا مشکلات اقتصادی زیادی دامنگیر مردم شد اما در راستای اجرایی شدن سند تحول خبرهای خوبی از آزادی محکومان مالی را داشتیم.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: سال گذشته ۲۳۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند که ۲۰۸ نفر توسط ستاد دیه با محکومیت مالی ۳۶ میلیارد تومان و ۲۶ نفر توسط مردم و خیرین آزاد شدند.

وی با بیان اینکه ستاد دیه استان، کشور، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، صندوق خسارت‌های بیمه بدنه، تسهیلات بانکی و گذشت شکات عامل آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شد، افزود:  در حال حاضر ۱۸۳ زندانی محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان داریم که برای ازادی این افراد ۹۳ میلیارد نیاز است.

وی اضافه کرد: در آموزه‌های دینی و اسلامی ما به احسان کمک شده که براین اساس در ایام ماه رمضان جشن گلریزان برگزار می‌شود تا به محکومین مالی کمک شود چرا که کمک خیرین متوجه خانواده‌های زندانیان برای جلوگیری از ورود به اسیب‌های اجتماعی نیز خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری کردستان اذعان کرد: نیاز است مردم خیر و نیکوکار استان کردستان به یاری زندانیان جرائم غیرعمد بپردازند و زمینه ازادی زندانیان محکومین مالی را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: باید به هم رحم کنیم تا در این شرایط کرونایی خداوند نیز به مردم رحم کند و با دست هیری که رقم می‌زنیم خداوند مارا از خطر بیماری کرونا محفوظ کند.

وی در پایان گفت: دادگستری کردستان نیز امسال در جشن گلریزان مشارکت خواهد کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول