اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رضایت نماینده فدراسیون از میزبانی مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی/برخی مربیان کشتی نیاز به آموزش دارند

نماینده انستیتو فدراسیون کشتی کشور ضمن تشکر از میزبانی استان کردستان در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی کشور گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای هیات کشتی کردستان در تمام سطوح میزبانی بسیار مطلوبی وجود داشت.

رضایت نماینده فدراسیون از میزبانی مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی/برخی مربیان کشتی نیاز به آموزش دارند

مهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: وظایف نماینده انستیتو انتخاب مربی نمونه و مربی اخلاق نظارت و بررسی عملکرد مربیان و ارزیابی فنی مربیان و معرفی آنان به فدراسیون جهت استفاده از مربیان توانمند در اردوهای تیم ملی کشتی است. 

 نماینده انستیتو فدارسیون کشتی کشور و کمیته مربیان در زمینه شرایط میزبانی کردستان در مسابقات انتخابی کشتی فرنگی جوانان و نوجوانان کشور گفت: با توجه به وضعیت دشوار شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، استان کردستان جز معدود استان‌هایی است که میزبانی را پذیرفته و شرایط بسیار مساعدی را در تمام زمینه‌ها برای ورزشکاران فراهم نموده است. 

محمدی در زمینه ارزیابی وضعیت مربیان در مسابقات گفت: تعدادی از مربیان باید آموزش‌های بیشتری ببینند و متاسفانه تعداد دیگری نیز هنوز در مسائل تکنیکی، تاکتیکی و سایر الزامات یک مربی کامل  انتقاداتی به آن‌ها وارد است اما خوشبختانه برنامه‌‌ریزی‌های لازم جهت رشد این مربیان در فدراسیون کشتی انجام شده و عملی خواهد شد. 

وی ادامه داد: یک برنامه جامع همسان سازی برای تمام مربیان کشتی کشور در انستیتو کشتی تنظیم شده و در سطح بالا با توجه به نکاتی که اعضای انستیتو کشتی در مربیان مشاهده کرده است اجرا خواهد شد. 

محمدی در زمینه ارزیابی شرایط کشتی فرنگی کشور گفت: تعداد زیادی از مربیان و ورزشکاران در سطح بالایی از آمادگی و توانایی قرار دارند و در مجموع با وجود قهرمانان و مربیان توانایی که داریم انتظار نتایج مطلوبی در مسابقات جهانی وجود دارد. 

وی ضمن اشاره به کاهش وزن غیراستاندار تعدادی از کشتی‌گیران گفت: در این زمینه مسئولیت اصلی به عهده مربیان بوده و نکاتی توسط اعضای انستیتو در مورد کشتی‌گیران  یادداشت شده که بعد از مسابقات در انستیتو بررسی و به هیات‌های این ورزشکاران اعلام و از آنان توضیح خواسته می‌شود. 

به گفته وی، در نوجوانان نباید هیچ ورزشکاری کاهش وزن داشته باشد، در جوانان کمتر از ۳ کیلوگرم اجازه وزن کم کردن وجود دارد و در بزرگسالان نیز بر اساس قانون نهایتا تا ۳ کیلوگرم اجازه کاهش وزن وجود دارد. 

محمدی اضافه کرد: ورزشکارانی که کاهش وزن استاندار متناسب با سن خود ندارند در سطوح بالا به مشکل برخورده و آسیب خواهند دید و متاسفانه کشتی کشور در اثر این اقدام ضربه می‌خورد لذا باید این فرهنگ‌سازی جهت مقابله با کاهش وزن غیراستاندارد ورزشکاران انجام شود. 

انتهای پیام/ ۲۳۳۰/۸۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول