اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

خاطرات ماموستا سیدصلاح‌الدین حسامی امام جمعه اسبق سنندج گرد آوری می‌شود

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: خاطرات حاج ماموستا سید صلاح‌الدین حسامی عالم انقلابی کردستانی گردآوری می‌شود.

خاطرات ماموستا سیدصلاح‌الدین حسامی امام جمعه اسبق سنندج گرد آوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ، امین مرادی صبح امروز در دیدار با  حاج ماموستا سیدصلاح الدین حسامی که با حضور فرمانده سپاه شهرستان سنندج، اظهار کرد: قدردانی از پیشکسوتان انقلاب و معرفی این عزیزان به نسل جدید امری ضروری است.

وی با اشاره به جایگاه حاج ماموستا سید صلاح حسامی گفت: پدر شهید،عالم برجسته و مبلغ راستین اسلام و انقلاب با اندوخته‌ای وزین از خاطرات دوران انقلاب و دفاع مقدس در منطقه کردستان در کنار تواضع و فروتنی و تزکیه نفس این عالم مجاهد چهره‌ای محبوب و دوست داشتنی را برای تمامی دوستان فراهم کرده است.

مرادی تصریح کرد: لازم است به منظور به تصویر درآوردن اقدامات نظام در استان و همچنین مجاهدت‌های صورت گرفته در دوران انقلاب و دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف واقعیت‌ها خاطرات شفاهی  ماموستا حسامی  ثبت، ضبط و منتشر می‌شود. 

وی در این زمینه با اشاره به خاطرات فراوانی که ماموستا حسامی دارند افزود: به زودی با حضور یکی از نویسندگان و خاطره نگاران توانمند استان این خاطرات جمع آوری و پس از ویراستاری و تدوین  در قالب یک کتاب توسط حوزه هنری منتشر می‌شود.

مرادی به کتاب فرزند کردستان خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان در ابتدای انقلاب که توسط حوزه هنری کردستان منتشر گردیده است گفت: در بخش‌هایی از این کتاب از نقش و تأثیر حاج ماموستا حسامی در امنیت پایدار کردستان به خوبی اشاره گردیده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در پایان با آروزی سلامتی و طول عمر با عزت برای حاج موستا حسامی با اهدای لوح تقدیر از سال‌ها مجاهدت و تلاش این عالم فرزانه قدردانی کرد.

ماموستا سید صالحالدین حسامی متولد 1325 روستای هویه شهرستان سنندج است.

این روحانی اهل سنت و از مدرسین برجسته علوم دینی در سال 1361 در حکمی توسط معمار کبیر انقلاب به امام جماعت شهر سنندج منصور شدند. 

ماموستا حسامی در طول 23 سال امامت جماعت شهر سنندج با شجاعت از انقلاب اسلامی دفاع و ضمن تقدیم یک فرزند به اقلاب اسلامی، بارها توسط گروه‌های معاند مورد هجمه قرار گرفتند. وی در سال 1384 بدلیل بیماری از امام جماعت استعفاء دادند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول