اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۴۸۰ زندانی در کردستان مشمول طرح پایش قرار گرفتند

رئیس کل دادگستری استان کردستان از شمولیت 480زندانی در استان در طرح پایش زندانیان خبر داد.

۴۸۰ زندانی در کردستان مشمول طرح پایش قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی شامگاه پنجشنبه در بازدید از زندان مرکزی سقز و دیدار چهره به چهره با زندانیان، اظهار داشت: در راستای طرح پایش که به دستور رئیس قوه قضائیه در سطح زندان‌های استان کردستان انجام شد، 360 نفر آزاد و 120 نفر هم مشمول طرح قرار گرفتند.

وی در ادامه این بازدید که رئیس دادگستری و دادستان شهرستان سقز، تعدادی از قضات و رئیس زندان مرکزی حضور داشتند، از نزدیک به صحبت‌های زندانیان گوش داد و در راستای رسیدگی به نیازها و درخواست‌های آنان دستور رسیدگی داد.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: زندان سقز یکی از زندان‌های مهم در سطح استان کردستان است و در راستای کاهش زندانی نیز کارهایی انجام شده است.

وی با تقدیر از خیرین سقزی که در سال جاری و به ویزه در دیماه امسال موجبات آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی را از زندان آزاد کردند، تقدیر کرد و بر ادامه همکاری خیرین در راستای کمک به زندان برای آزادی زندانیان بیشتر تاکید کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان سپس گفت: در 2 ماه گذشته خیرین سطح استان یک میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند که جای تقدیر است.

وی تداد زیادی از زندانیان استان کردستان را از محکومان مالی و غیرعمد برشمرد و اظهار امیدواری کرد، با کمک خیرین و در راستای طرح پایش زندانیان و تحقق اصلاحات رئیس قوه قضائیه و سند تحول قضایی در باب زندان، شاهد کاهش آمار زندانی در زندان‌های شهرستان‌های استان کردستان باشیم.

وی بر ضرورت نظارت بر رسیدگی به پرونده‌های قضایی و به حداقل رساندن مراجعات مردمی تأکید کرد.

 رئیس‌کل دادگستری استان کردستان  در این بازدید ضمن تاکید بر اهمیت کرامت محوری و تکریم ارباب رجوع در تمام حوزه‌های قضایی استان، بر رسیدگی دقیق به کار مردم در حوزه‌های مختلف قضایی تاکید کرد.

وی ادامه داد:  تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی، کاهش موجودی پرونده‌ها و پرونده‌های معوقه، مجازات‌های جایگزین حبس و سایر سیاست‌های اولویتی قوه قضاییه در دستور کار جدی دادگستری استان قرار دارد.

انتهای پیام/2330/74      

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول