اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توجه به پیوست‌ فرهنگی در اجرای پروژه‌های عمرانی سنندج

شهردار سنندج گفت: رویکرد این دوره از فعالیت‌های شورا و شهرداری فرهنگ محور بودن است که در اجرای بسیاری از طرح‌های عمران شهری پیوست فرهنگی فراموش نشده است.

توجه به پیوست‌ فرهنگی در اجرای پروژه‌های عمرانی سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حشمت‌اله صیدی ظهر امروز در مراسم امضاء قرارداد تدوین دانشنامه شهر سنندج، اظهار کرد:‌ بسیاری از طرح‌های عمرانی و رفاهی در سطح شهر اجرا شده که نگاه به مقوله فرهنگ و هنر در اجرای این طرح‌ها فراموش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد مهم فعالیت‌های شورا و شهرداری در این دوره فرهنگ‌محور بودن است و ثبت سنندج نیز بعنوان شهر خلاق موسیقی یکی از مهم ترین رویداد فرهنگی این دوره بوده است.

وی گفت: احداث مجتمع فرهنگی و هنری در خیابان شهدا، نام‌گذاری 6 اردیبهشت بنام روز "سنه" و برگزاری جشن‌های متفاوت نوروز از دیگر اقدامات فرهنگی این دوره است.

 

صیدی افزود: متاسفانه کرونا موجب شده بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری ما در این دوره برگزار نشود که برگزاری این رویدادها می‌توانست سنندج را به تمام دنیا معرفی کند.شیوع کرونا مانع برگزاری برنامه‌های فرهنگی شد

وی با بیان اینکه در این دوره تعامل بسیار خوبی با دانشگاه برقرار است، خاطرنشان کرد: چندین فعالیت مهم نظیر تدوین دانشنامه، تدوین برنامه 5 ساله شهرداری و همچنین اجرای حسابداری تعهدی با همکاری دانشگاه در حال اجرا است.

شهردار سنندج تاکید کرد: مکتوب نمودن هویت، تاریخ و فرهنگ در راستای معرفی هر چه بیشتر آیین‌ها و رسوم به نسل‌های امروزی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

جامعه دانشگاهی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم در این مراسم توجه ویژه شورا و شهرداری به امر فرهنگ و هنر را بسیار قابل تقدیر دانست و گفت: دانشگاه هم جزیی از جامعه و در کنار مردم جامعه است.

جهانشیر امینی عنوان کرد: جامعه دانشگاهی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و ما هم از تمام توان خود در راستای همکاری با شورا، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها بکار خواهیم گرفت.

وی گفت: تدوین دانشنامه شهر سنندج یکی از اقدامات ماندگار است که امیدواریم جلد نخست این دانشنامه در بهار سال آینده آماده و در اختیار عموم قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول