خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج با تأکید بر آموزش مهارتهای اساسی و ضروری متناسب با رشته مهارتی، توانمندسازی و آمادهسازی دانشآموزان با نیاز ویژه برای ورود به محیط کار اظهار کرد: فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد.
وی با بیان اینکه دانشآموزان با نیاز ویژه با آموزشهای مداوم و تمرین حرفهآموزی و تسلط بر آموختهها میتوانند به استقلال شغلی دست یابند، اظهار کرد: مهارتآموزی دانشآموزان را قادر میسازد تا دانش، نگرش و ارزشهای وجودی خود را به تواناییهای واقعی و عینی تبدیل سازد.
وی با تأکید بر رویکرد عملی و مهارتی که برای آشنایی دانشآموزان با مشاغل در مدارس با نیازهای ویژه در نظر گرفته شده است، یادآور شد: هدف اصلی در آموزش و پرورش دانشآموزان با نیازه ویژه تدوین برنامه درسی کارکردی و رساندن آنها به استقلال نسبی و خودکفایی فردی، اجتماعی و اقتصادی است به گونهای که بتوانند فرد مفیدی برای جامعه باشند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: حرفهآموزی در راستای ارتقای مهارتهای زندگی، تعمیم محتوای یادگیری به محیط زندگی مستقل، کاربردی بودن محتوای آموزشی، انطباق با شرایط زندگی خارج از مدرسه، رفع نیازهای جاری، کاهش مشکلات بیرونی و نیز افزایش تواناییهای بالقوه از مهمترین برنامههای آموزشی برای دانشآموزان است.
رنجبر اعلام کرد: در راستای شکوفایی ظرفیتها و توان بخشی حرفهای و به منظور توانمندسازی، ارتقای سطح خودباوری، تقویت روحیه کار و ایجاد بستر خودباوری، به عنوان یک ضرورت غیرقابل اجتناب در مدارس با نیازهای ویژه استان اجرا میشود.
وی گفت: اجرای دورههای آموزشی، ارتقای مهارتهای فنی و شایستگیهای شغلی، مهارتهای فنی، کسب و کار و برگزاری اردوی یک روزه مشاغل زمینه ورود دانشآموزان مستعد با نیازهای ویژه به بازار کار در آینده را فراهم میکند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: داشتن شناخت لازمه حرکت در مسیر موفقیت است و با شناخت کافی میتتوان در رسیدن به اهداف،کسب دانش و پرورش نسل کار آمد موفق بود.
انتهای پیام/2330/72