اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

طرح فرهنگی سودای بندگی در مدارس استثنایی کردستان اجرا می‌شود

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای طرح فرهنگی سودای بندگی (آموزش عملی نماز و وضو) در مدارس استثنایی دوره ابتدایی استان خبر داد.

طرح فرهنگی سودای بندگی در مدارس استثنایی کردستان اجرا می‌شود

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این طرح به منظور گسترش فرهنگ عملی نماز در راستای ارائه آموزش‌های دینی و مذهبی شامل نحوه وضو گرفتن و خواندن صحیح نماز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی استان از 20 مهر تا پایان آذر اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح با شرکت دانش‌آموزان دختر و پسر آسیب دیده بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی و معلول جسمی حرکتی  دوره ابتدایی با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری و یا مجازی اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ نماز یک نوع سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی است، تصریح کرد: اگر در تعلیم وتربیت، پرورش و تهذیب برای دانش‌آموزان صورت نگیرد در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با برشمردن نماز بعنوان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جلوه‌های عینی مسلمانان افزود: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش‌آموزان دوره ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می‌گذارد.

رنجبر  گفت: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها و خواسته‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرارگیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر تأثیرگذاری این فرضیه الهی در رشد و تعالی فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.

 

رنجبر با اشاره به اینکه اشاعه فرهنگ نماز، برپایی نماز جماعت، تقویت انس با قرآن، عترت و چگونگی انجام احکام ضروری وضو، غسل و تیمم از دیگر اهداف اجرای این طرح است، افزود: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول