اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شعرا با سرودن غمنامه شهدا، خود را جاودانه کنند

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: شعر و شعرا در کشور ما از جایگاه برجسته و کهنی برخوردارند لذا شعرا باید با سرودن غمنامه از دست یاران، خود را جاودانه کنند.

شعرا با سرودن غمنامه شهدا، خود را جاودانه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار سیدصادق حسینی شامگاه امروز در آیین اختتامیه نهمین جشنواره شعر بسیج با عنوان رازهای ارغوانی و شب شعر دفاع مقدس که در جوار شهدای گمنام سنندج برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: مجلس اگر کوچک است اما از نظر محتوا و معنویت بزرگ و برجسته است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: شعر و شعرا در کشور ما از جایگاه برجسته و کهنی برخوردارند، چه شعرای غزل‌سرا، حماسی‌سرا و‌ چه شعرایی که در بخش آیینی مطالبشان را ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب علاقه خاص و وقت خاصی برای این موضوع اختصاص می‌دهند چون در تولید ادبیات فوق‌العاده موثر است.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: بخشی از ادبیات کهن ما ایرانیان مربوط به شعر است، بزرگان این رشته از جمله فردوسی، حافظ، سعدی، خیام و دیگر شاعران بزرگ در تاریخ ما جاودانه هستند.

وی اذعان داشت: این بزرگان شعر برای ما الگو هستند، شعر در جنگ هم خیلی موثر بود، در انگیزش نیروها و در تشویق و ترغیب بچه‌ها و در ارائه جانبازی و ایثار نیروها امروز هم شاهدش هستیم و آثاری هم که امروز قرائت شد در این مسیر بود.

فرمانده سپاه کردستان اضافه کرد: با یک چهاربیتی و یا یک غزل کوتاه می‌شود یک پیام بسیار مهم را با شیوایی و زیبایی برای مخاطبین عرضه کرد.

وی یادآوری کرد: یک نویسنده و یا یک بازیگر فیلم و یا یک سخنران خیلی قهار مطابی را به مخاطبین ارائه می‌کنند اما یک شاعر خوش‌ذوق با یک دوبیتی بزرگترین مطلبش را ارائه می‌کند که از جذابیت بالایی هم برخوردار است.

سردار حسینی ادامه داد: در قدیم شب‌ها مردم برای شعرخوانی جمع می‌شدند که اکنون این موضوع کم هست و حتی مشاعره هم از جامعه رخت بر بسته است در حالیکه در تولید ادبیات کشور جای دارد.

وی گفت: با یک محتوای کوتاه شعری می‌توان بزرگترین پیام داد ضمن اینکه شعر، هیجان‌انگیز و شورانگیز است و مخاطب را در جلسات به وجد می‌آورد.

سردار حسینی در پایان سخنانش به شعرا توصیه کرد، بیشتر در مدح اهل بیت بسرایند و غمنامه از دست رفتن یاران در جنگ را به شیوه‌ای زیبا بسرایید که هم خودتان در تاریخ جاودانه می‌شوید و هم در بزرگی و عظمت شهدا مدیحه‌سرایی کرده‌اید که آیندگان از ان استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول