اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ارسال ۷۰ اثر از ۳۰ شاعر کردستانی به دبیرخانه جشنواره شعر بسیج

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان گفت: ۷۰ اثر از ۳۰ هنرمند شاعر به دبیرخانه استانی جشنواره نهم شعر بسیج کردستان ارسال شد.

ارسال ۷۰ اثر از ۳۰ شاعر کردستانی به دبیرخانه جشنواره شعر بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌عباس داوودنیا شامگاه امروز در شب شعر دفاع مقدس و اختتامیه نهمین جشنواره شعر بسیج با عنوان رازهای ارغوانی که در جوار شهدای گمنام سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در این مراسم شعرا از رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان در دفاع مقدس خواهند سرود اشعاری که از جان و دل شاعران برآمده است.

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان ادامه داد: شاعران کردستان رشادت‌های دلیرمردانی چون شهید حاج‌قاسم سلیمانی که امریکای زبون و جنایتکار تاب و تحمل نیاورد و از آسمان این مرد آسمانی را به شهادت رساند.

وی اذعان داشت: دشمن جنایتکار چون نمی‌توانست رودرو با حاج‌قاسم درگیر شود، ناجوانمردانه ایشان را به شهادت رساندند.

داوودنیا در ادامه به جشنواره شعر بسیج با عنوان رازهای ارغوانی اشاره کرد و گفت: فراخوان این جشنواره به همت سازمان بسیج منتشر شد و در طول دو ماه ادبا و شعرا آثارشان را به جشنواره ارسال کردند.

وی روایت رشادت‌های حماسه‌سازان و حاج قاسم سلیمانی، شهدای مدافع حرم، مبارزه با استکبار جهانی، جهش دولتی، تحریم‌های ظالمانه، الفبای ایثار یا همان مدافعان سلامت، کمک مومنانه، زخم‌های شعله‌ور و جنایت‌های استکبار جهانی و مظلومیت مردم یمن و سبک زندگی ایرانی اسلامی را از محورهای جشنواره شعر رازهای ارغوانی ذکر کرد.

به گفته رییس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان، ۷۰ اثر از ۳۰ هنرمند شاعر به دبیرخانه استانی جشنواره نهم شعر بسیج ارسال شد. 

داوودنیا خاطرنشان کرد: بهزاد کرم‌اللهی، منصور دولتی و علی‌احسان فریدونی به عنوان داور آثار برتر جشنواره را انتخاب کردند.

وی گفت: ابولقاسم آقامیری مسن‌ترین و امیرحسین فرجوند جوان‌ترین شاعر شرکت کننده در جشنواره شعر بسیج در استان کردستان بودند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول