اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

270 محتوای مشاوره‌ای در مدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان ارائه شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت : 270 محتوا ی آموزشی در حوزه مشاوره و مددکاری در بستر مدارس مجازی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان ارائه شد.

270 محتوای مشاوره‌ای در مدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان ارائه شد

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به منظور ایجادآرامش، کاهش اضطراب و مدیریت بحران در فضای مجازی شاد ارائه شد، گفت: فرآیند تربیت، همیشگی است و فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد.

وی گفت:  بیش از 600 ساعت آموزش در فضای مجازی برای یک‌هزار و 380 نفر از دانش‌آموزان دوره آمادگی، ابتدایی، متوسطه دوره اول و  دوم و یک‌هزار و 500 نفر از اولیای آنها به منظور گسترش عدالت آموزشی و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی از طریق مدارس مجازی ارائه شد.

به گفته وی اگر دانش‌آموزان با نیازهای ویژه درست آموزش داده شوند، سطح مهارت‌های زندگی و حرفه‌ای را کسب کرده و به خودکفایی برسند، علاوه بربهداشت روانی آنان بهداشت روانی خانواده‌ها و جامعه نیز حفظ شده و به خانواده‌های این دانش‌آموزان کمک می‌شود تا به سطح مناسبی از آرامش برسند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های آنان نکات آموزشی، پرورشی و توانبخشی در مدارس مجازی به آنان ارائه می‌شود.

رنجبر افزود: فرآیند تربیت همیشگی است و مشاوران در مدارس مجازی پیام‌ها و کلیپ‌های تربیتی را با محوریت حفظ بهداشت روانی، مهارت ماندن در منزل، ارائه خدمات مشاوره تحصیلی- تربیتی، ارتقای بهداشت روان، پیشگیری از مشکلات اجتماعی رفتاری و کاهش استرس آموزش می‌دهند.

وی با تاکید براهمیت آموزش خانواده و اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند و ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها در روند شکل‌گیری خانواده متعالی نقش ویژه‌ای دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان ارتقای مهارت‌های راهنمایی و مشاوره‌ای را بعنوان یکی از محورهای فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی استان دانست و عنوان کرد:  مشاور دانش‌آموز را در خودشناسی، مسئولیت‌ذیری، شناخت محیط، توانایی تصمیم‌گیری، حل مسائل، برقراری رابطه با اطرافیان، شناخت نیازهای فردی و اجتماعی و آشنایی با ارزش‌های مطلوب یاری می‌دهد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول