اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای پروژه مهر، نشاط و سلامت در مدارس با نیازهای ویژه کردستان

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای فعالیت های پروژه ملی مهر، نشاط و سلامت در فضای مجازی شاد خبر داد.

اجرای پروژه مهر، نشاط و سلامت در مدارس با نیازهای ویژه کردستان

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج پروژه مهر را اقدامی در راستای شاداب‌سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دانست و اظهار کرد: پروژه مهرباهدف آماده سازی و مهیا کردن امکانات و وسایل آموزشی، رفع نواقص،کمبودها و ساماندهی مطلوب نیروی انسانی برای آغاز سال تحصیلی جدید در شرایط متفاوت نسبت به سال‌های گذشته اجرا می‌شود.

وی به پیگیری ثبت نام دانش‌ آموزان در 39 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی در سناد و سفارش کتب درسی اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت ایجاد شده در فضای مجازی  شاد نهایت استفاده شود تا آموزش همچنان استمرار یابد.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس و مراکزمتوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای با نیاز ویژه استان بستر مناسب برای ارایه خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی به بیش از 1400 دانش‌آموز دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب دیده بینایی، شنوایی، چندمعلولیتی، معلول جسمی حرکتی، اختلال رفتاری- هیجانی وطیف اُتیسم فراهم است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان پروژه مهر را یک اقدام زیربنایی مدیریت شده و نظام‌مند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست و افزود: 24 مرکز دولتی و خصوصی اختلالات ویژه یادگیری نیز برای ارایه خدمات تشخیصی، آموزشی، توانبخشی و تقویت مهارت‌های ذهنی و حافظه متناسب با نیازهای دانش‌آموزان دارای مشکلات خاص یادگیری پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی استان آماده است.

رنجبر با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز فضای بیرونی و داخلی مدارس، تبلیغ، اطلاع رسانی، نظارت و ارزیابی برای اجرای بهتر پروژه مهر درحال اجرا است، تصریح کرد: هدفمندی و احساس مسئولیت مهری بانشاط را در مدارس استثنایی فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات و پتانسیل‌های موجود در خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گفت: کمبود نیروی آموزشی متخصص، عدم مناسب‌سازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانش‌آموزان فارغ التحصیل چالش‌های مهم پیش‌روی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان است.

وی پروژه مهر را نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کارآمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت و گامی برای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی عنوان کرد و گفت: مدیران مدارس نقش محوری در جلب مشارکت سایر ارگان‌ها برای همکاری بیشتر با مدارس و اجرای بهتر پروژه مهر درحوزه‌های مختلف آموزشی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول