خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: فعالیت16 پایگاه تابستانی مجازی و چهار پایگاه حضوری با تحت پوشش قرار دادن حدود 400 دانشآموز با نیازهای ویژه از 15 تیر آغاز و تا پایان مرداد در بستر فضای مجازی شاد ادامه پیدا کرد.
وی گفت: برنامهریزیهای لازم برای حضور گروههای مختلف دانشآموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی حرکتی و اُتیسم در پایگاههای فعالیتهای تابستانی فراهم شد، تصریح کرد: دانشآموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی، متوسطه پیش حرفهای دوره اول و دوم در شهرستانها و مناطق تابعه استان در پایگاههای فعالیتهای تابستانی شرکت کردند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: اوقات فراغت دانشآموزان از جمله موضوعاتی است که اگر به درستی برای آن برنامه و طرح داشته باشیم میتوانیم گامی اساسی در راستای رشد، خلاقیت، شکوفایی و آموزش مهارتهای فردی و اجتماعی به دانشآموزان برداریم.
رنجبر با اشاره به اهمیت غنیسازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانشآموزان گفت: میتوان با برنامهریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانشآموزان فراهم کرد.
وی مهارتآموزی را از مهمترین اهداف فعالیت پایگاههای تابستانی عنوان کرد و گفت: ایجاد شور و نشاط، استعدادیابی، پرورش و تقویت خلاقیت و نقاط قوت دانشآموزان با نیازهای ویژه از مهمترین برنامههای این پایگاهها است.
وی افزود: غنیسازی اوقات فراغت یکی از مهمترین فرصتهای تربیتی است که در این پایگاهها با ارائه خدمات آموزشی، مهارتی، توسعه کتابخوانی، آموزش قرآن، ترویج هنرهای آوایی، مهارتی، نمایشی و توسعه مهارتهای ورزشی در پی تحقق آن هستیم.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اضافه کرد: با تقویت مهارتهای دانشآموزان با نیازهای ویژه صرفنظر از محدودیت آنها میتوان توانمندیها و ظرفیتهای ارزشمندی در زمینههای مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را در آنان به شکوفایی رساند.
انتهای پیام/2330/72