خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج با اعلام این خبراظهار کرد: فرآیند ثبت نام دانشآموزان با نیازهای از اول مردادماه در دورههای مختلف تحصیلی آغاز و تا 31 شهریور ماه جاری ادامه دارد.
وی اعتماد خانوادهها را برای آموزش و پرورش مهم واساسی دانست و افزود: پیش بینی میشود بیش از یکهزار و 400 دانشآموز با نیاز ویژه در سال تحصیلی 1400-1399 در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان ثبت نام کنند.
وی گفت: آینده خوب برای دانشآموزان با نیازهای ویژه با برنامهریزی و پیش بینی نیازهای آینده آنها شروع میشود و چنین برنامهای مستلزم توجه به سطح متفاوت نیازها و توانایی آنان در امر آموزش است.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: نیروهای متخصص در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان با بهرهگیری از شیوهها و راهبردهای نوین آموزشی در مسیر فراهم کردن نیازهای ویژه آموزشی دانشآموزان و ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی و حمایتی به آنان فعالیت دارند.
رنجبر با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانشآموزان با نیازهای ویژه سخت، پیچیده و تخصصی است، تصریح کرد: با عادیسازی و همزیستی در کنار همسالان، فرهنگسازی و تغییر نگرش، آموزش خانواده و آگاهسازی جامعه میتوان زمینه بهرهوری و استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای افراد با نیازهای ویژه را در جامعه فراهم کرد.
وی عنوان کرد: در میان گروههای هفتگانه دانشآموزان با نیازهای ویژه دانشآموزان نیاز ویژه ذهنی و اختلال رفتاری هیجانی به ترتیب بیشترین و کمترین جمعیت دانشآموزی آموزش و پرورش استثنایی در استان را دارند.
وی عنوان کرد: نقش تأثیرگذار آموزش و پرورش در رشد شخصیت دانشآموزان واضح و تأثیر نحوه آموزش معلمان در تربیت دانشآموزان ماندگار است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه تربیت معلمان کارآمد و باانگیزه، ارتقای جایگاه آموزشی معلمان و بهسازی شایستگیهای حرفهای از اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت در جامعه است، اظهار کرد: تنوع نیازها در دانشآموزان با نیازهای ویژه این ضرورت را ایجاب میکند تا ارتقا و به روزآوری تخصص و مهارت معلمان این حوزه بیشتر از سایر معلمان مدنظر باشد.
انتهای پیام/2330/72