اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مودیان مالیاتی از ظرفیت تبصره 100 برای تسهیل پرداخت مالیات استفاده کنند

مدیر کل امور مالیاتی استان کردستان گفت: مؤدیان مالیاتی از ظرفیت خوب و استثنائی تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کنند.

مودیان مالیاتی از ظرفیت تبصره 100 برای تسهیل پرداخت مالیات استفاده کنند

حسن سجودی امروز در گفت‌وگو با همکاری فارس در سنندج، اظهار داشت: دولت و سازمان امور مالیاتی برای مشاغل در سال‌جاری فرصت خوبی ایجاد کرده‌اند تا مالیات خود را مطابق با پرداختی قطعی سال گذشته و تنها با نرخ افزایش ناچیز پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این فرصت برای مشاغلی است که مجموع فروش سال گذشته آن‌ها کمتر از 990 میلیون تومان بوده که باید پرداختی مالیات خود را بر اساس مالیات پرداختی قطعی سال ۹۷ انجام دهند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان با بیان اینکه مبنای پرداخت مالیات مقطوع سال 98، مالیات قطعی سال 97 است، افزود: صاحبان مشاغلی که مالیات قطعی سال 97 آنها 2 میلیون و 500 هزار تومان است، بدون افزایش نسبت به عملکرد سال 97 اظهار نامه را از طریق سایت ارائه خواهند داد.

سجودی بیان داشت: صاحبان مشاغلی که مالیات قطعی سال 97  آنها از 2 میلیون و 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان است، مالیات سال 98 به صورت مقطوع با افزایش 4 درصد نسبت به عملکرد سال 97، صاحبان مشاغلی که مالیات آنها از 5 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان است با افزایش8 درصد نسبت به عملکرد سال 97 و مشاغلی که مالیات قطعی آنها از 10 میلیون تومان بیشتر است با افزایش 12 درصد نسبت به عملکرد سال 97، به صورت مقطوع مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: مودیان مالیاتی در صورت استفاده از ظرفیت تبصره ماده 100 الزامی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اسناد و مدارک ندارند و صرفا باید به سایت سازمان امور  مالیاتی به آدرس www.TAX.gov.ir مراجعه فرمایند.

وی در خصوص پرداخت مالیات مقطوع این دستورالعمل گفت: صاحبان مشاغل مشمول این تبصره که توان پرداخت مالیات را  به صورت یکجا تا پایان مرداد ۱۳۹۹ نداشته باشند، می‌توانند مالیات مقطوع را حداکثر تا پنج ماه به صورت مساوی تقسیط و پرداخت کنند.
انتهای پیام‌/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول