اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

املاک مازاد دستگاه‌های دولتی به فروش برسد/درآمد 2 هزار میلیاردی از محل فروش اموال دولتی

استاندار کردستان گفت:‌ اموال و املاک مازاد ادارات و دستگاه‌های دولتی باید به فروش برسد و از محل آن پاداش خدمت بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی تامین و پرداخت شود.

املاک مازاد دستگاه‌های دولتی به فروش برسد/درآمد 2 هزار میلیاردی از محل فروش اموال دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در جلسه هماهنگی واحدهای تابعه استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی استان کردستان اظهار داشت: می‌توانیم از محل فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها حدود ۲ هزار میلیارد تومان درآمد کسب و آن را صرف اتمام پروژه‌های استان کنیم که این مهم در نهایت به اشتغال و توسعه استان کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: فروش اموال و املاک مازاد ادارات و دستگاه‌های دولتی ضروری بوده و باید از محل فروش آن پاداش بازنشستگان دستگاه‌ها تامین شود.

استاندار کردستان افزود:‌ اگر مدیران در این رابطه کوتاهی کنند عملا پرداختی برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان صورت نمی‌گیرد.

مرادنیا با بیان اینکه ۵۰ درصد درآمد حاصل از فروش اموال مازاد به خود دستگاه‌ها و اتمام پروژه‌های آنها اختصاص پیدا خواهد کرد، تصریح کرد:‌ برای اتمام ۳۰ پروژه بزرگ در سال‌جاری برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی از برگزاری جلسات هفتگی در راستای همانگی برای اتمام این پروژه‌ها خبر داد و گفت: مدیریت پیگیری اتمام این طرح‌ها میان معاونین استاندار تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه مدیران، مسوولان و کارشناسان امور مالیاتی باید تلاش کنند تا عدالت مالیاتی برقرار و از هر کسی به نسبت درآمدش مالیات متناسب و قانونی دریافت شود، گفت:‌ باور بیشتر مردم این است افرادی که درآمدهای سرشار دارند به هر دلیلی مالیات پرداخت نمی کنند که این ذهنیت باید زدوده شود.

استاندار کردستان اضافه کرد: این درآمدها در نهایت به چرخه توسعه و عمران کشور و استان باز می‌گردد از این رو باید با حساسیت دنبال کار دنبال شود.

وی در ادامه به پرداخت سهام عدالت و نقش آن در بهبود معیشت مردم هم گریزی زد و گفت: هدف از آزادسازی بخشی از سهام عدالت کمک به معیشت مردم بخصوص اقشار کم درآمد است.

استاندار کردستان با تاکید براینکه بخشی از مردم از افزایش ارزش سهام عدالت بی اطلاع هستند، اذعان کرد: اقدامات لازم در راستای اطلاع رسانی‌های در این خصوص باید انجام بگیرد تا مردم بتوانند با اطلاعات دقیق برای فروش یا عدم فروش سهام شان اقدام کنند.

انتهای پیام/2330/70/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول