اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توزیع 50 هزار بسته معیشتی و بهداشتی سپاه در کردستان/سازماندهی 13 هزار بسیجی برای مقابله با کرونا

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ضمن یادآوری سازماندهی 13 هزار بسیجی برای مقابله با کرونا در استان، گفت: تاکنون حدود 50 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در بین اقشار نیازمند در مناطق مختلف کردستان توزیع شده است.

توزیع 50 هزار بسته معیشتی و بهداشتی سپاه در کردستان/سازماندهی 13 هزار بسیجی برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار سیدصادق حسینی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به برخی اقدامات سپاه استان در راستای مقابله با کروناویروس در داخل و خارج از مجموعه سپاه، اظهار کرد: موضوع پیشگیری از ویروس کرونا در درون سازمان با اتخاذ ساز و کارهای مختلف پیشگیرانه به صورت جدی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در زمینه مقابله با این ویروس در خارج از مجموعه نیز برنامه‌ریزی و اقدامات خوبی انجام شده که تشکیل گروه‌های بهداشت، تشکیل گروه‌های رهنمون و تشکیل گروه‌های مختلف بسیج برای کمک به حوزه بهداشت و درمان از جمله این اقدامات است.

سازماندهی بیش از 13 هزار بسیجی برای مقابله با کرونا

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: 13 هزار و 378 نفر از بسیج مردمی استان برای مقابله با کرونا سازماندهی شده‌اند که با احتساب نیروهای دیگر در قالب گروه‌های مختلف در مجموع بیش از 16 هزار نفر برای کمک به خروج استان از کرونا بسیج شده‌ است.

وی از پیش‌بینی ایجاد 6 نقاهتگاه در سطح استان توسط سپاه بیت‌المقدس خبر داد و گفت: یکی از این نقاهتگاه ها هم اکنون در سنندج فعال است و دومی هم به زودی آماده فعالیت خواهد شد.

سردار حسینی اظهار کرد: در شهرستان‌های سقز، بانه مریوان و سروآباد هم اردوگاه‌های راهیان نور به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل می‌شود تا در صورت لزوم در اختیار بهداشت و درمان استان قرار بگیرد.

آماده‌سازی 519 تخت بیمارستانی

وی گفت: سپاه بیت‌المقدس در راستای کمک به بخش بهداشت و درمان و مقابله با بیماری کرونا 519 تخت در سطح استان را مهیا کرده‌ایم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان همچنین از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در مرکزیت استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: مدیریت و مسوولیت ضدعفونی در برخی شهرهای استان به ویژه شهرهایی که ارتش و ناجا حضور دارند به عهده سپاه است.

وی خاطرنشان کرد: هر شب، جز شب‌های بارانی کار ضدعفونی را در سطح شهر انجام می‌دهیم و این کار به صورت مستمر انجام می‌شود.

استفاده 371 هزار لیتر مایع ضدعفونی در سطح شهر و روستاها

سردار حسینی تصریح کرد: برای ضدعفونی خیابان‌ها و معابر عمومی در شهرها و روستاهای استان از امکانات منابع طبیعی و هلال احمر استفاده می‌کنیم و تا این لحظه 371 هزار و 100 لیتر مایع ضدعفونی استفاده شده است.

وی تصریح کرد: ضمن تب‌سنجی مردم، معابر و محلات روستاها و شهرهای کوچک توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج ضدعفونی می‌شوند.

راه‌اندازی 18 کارگاه تولید ماسک در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه از راه‌اندازی 18 کارگاه تولیدی تهیه ماسک در سطح شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: این واحدهای تولیدی روزانه حدود 19 هزار ماسک تولید می‌کنند.

به گفته وی، ماسک‌های تولیدی به دو صورت رایگان و مقادیری نیز با قیمت بسیار پایین توزیع می‌شود.

تولید بیش از 10 هزار محتوا در فضای مجازی

سردار حسینی تصریح کرد: در فضای مجازی بیش از 10 هزار مورد تولید محتوا و در بخش تولید خبر، گزارش، مصاحبه، خبر و غیره اقدامات بسیار خوب و وسیعی در زمینه اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و آرامش‌بخشی به مردم انجام شده است.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه توزیع اقلام بهداشتی مانند مواد ضدعفونی و ماسک و غیره هم گریزی زد و گفت: 3 هزار و 950 بسته بهداشتی در بین مردم توزیع شده است.

توزیع بیش از 45 هزار بسته بهداشتی در بین محرومین

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، 45 هزار و 750 بسته بهداشتی و 2 هزار و 800 بسته معیشتی هر بسته به ارزش 500 هزار تومان در بین اقشار محروم و ضعیف استان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: 400 بسته به ارزش 600 میلیون تومان هم تهیه و توسط حوزه جامعه زنان توزیع شده و 200 بسته اهدایی مراجع مختلف نیز توسط سپاه استان در بین اقشار نیازمند و محروم توزیع شده است.

سردار حسینی در پایان سخنانش گفت: 15 ایستگاه سلامت در داخل سپاه راه‌اندازی شده که تاکنون بیش از 27 هزار مورد تب‌سنجی انجام شده است.

شایان ذکر است، در این دیدار، سرهنگ جمشید آزادی‌پور معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان و سرهنگ حسن عسگری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج حضور داشتند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول