اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رشد ۱۲٦ درصدی صادرات از مرز سیرانبند بانه

استاندار کردستان گفت: صادرات در مرز سیرانبند بانه در ۱۰ ماهه گذشته با رشد ۱۲۶ درصدی مواجه شده است.

رشد ۱۲٦ درصدی صادرات از مرز سیرانبند بانه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا عصر امروز در جریان بازدید از مرز باشماق و بازگشایی معابر مرزی موقت که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، اظهار کرد: در 10 ماهه امسال طبق گزارش گمرک، ۱۶۲ میلیون دلار صادرات انجام شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۱۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با تقدیر از تمامی دستگاه‌ها و نهادهایی که طی چند روز گذشته برای بازگشایی رسمی بازارچه‌های موقت غیررسمی در استان تلاش کردند، افزود: استعدادهای فراوانی در منطقه وجود دارد که هم در صادرات و هم در واردات اقلام مورد نیاز کشور می‌توانند کمک کنند.

مرادنیا کمک به توسعه زیرساخت‌های مرز سیرانبند از سوی وزارت صمت را ضروری دانست و گفت: در صورت تامین و ایجاد زیر ساخت‌ها صادرات از مرز سیرانبند می‌تواند تا سه برابر افزایش پیدا کند.

اختصاص 14 میلیارد تومان به منطقه ویژه اقتصادی بانه

وی اظهار کرد: سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به کردستان و مرز سیرانبند فرصتی برای کردستان در راستای توسعه است، عنوان کرد: در این سفر وعده داد شد که اعتباری به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان به منطقه ویژه اقتصادی برای اتمام فاز اول اختصاص داده شود.

مرادنیا با بیان اینکە با سفر وزیر صنعت، معدن وتجارت بازارچه های موقت غیر رسمی رسمی عملا در سه منطقه استان بازگشایی شدند، افزود: واردات ۱۰۰ قلم کالا رسما با ثبت آماری از امروز امکان پذیراست واین امر خدمتی به مرزنشینان ومردم بزرگوار مناطق مرزی در جهت بهبود شرایط معیشتی است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول