اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور/ نصب اجباری دستگاه کارتخوان برای 50 صنف

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در حال حاضر بیش از 40 هزار میلیارد تومان فرارمالیاتی در کشور داریم.

40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور/ نصب اجباری دستگاه کارتخوان برای 50 صنف

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیدعلی پارسا شامگاه امروز در کارگروه امور مالیاتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان که در اتاق بازرگانی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دولت‌ها وقتی از لحاظ مالی کم می‌آورند باید از هزینه‌های جاری کم می‌کنند.

وی افزود: بدترین نوع مالیات، تورم است زیرا بیشترین فشار تورم به قشر ضعیف جامعه است و فقیر را فقیرتر و غنی را غنی‌تر می‌کند.

پارسا تصریح کرد: مالیات عادلانه اساس مملکت‌داری است زیرا مالیات عادلانه مالیاتی است که متناسب با درآمد، سود و مصرف جامعه است.

رئیس سازمان امورمالیاتی کشور خاطرنشان کرد: کل درآمد مالیاتی کشور در ماه حدود 10 هزار میلیارد تومان است در حالی که حقوق و مزایای ماهانه بازنشستگان و کارمندان دولت بیش از 18 هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: در کشور تنها 7  تا 8 درصد درآمد مالیاتی داریم که با این ارقام نمی‌توان مملکت‌داری کرد و این در حالی است که این رقم در کشورهای پیشرفته 30 درصد و کشورهای درحال توسعه حدود 15 درصد است.

پارسا ادامه داد: حدود 40 درصد از اقتصاد ما از مالیات معاف است.

وی به مشکلات اصلی مالیاتی در کشور اشاره و تصریح کرد: فرار مالیاتی و فساد از مهم‌ترین مشکلات کشور است که خط قرمز ما نیز محسوب می‌شود و روسای سه قوه نیز بر این موضع تاکید دارند.

 

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور بیش از 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم.

وی افزود: حدود 15 هزار میلیارد تومان جریمه مالیاتی که اصل مالیات آن هفت هزار و  پانصد میلیارد تومان بوده است در مهرماه سال جاری بخشیده شد.

وی با بیان اینکه حمایت از تولیدکننده و فعال واقعی اقتصادی وظیفه ماست، اظهار داشت: از ماه آینده به بحث مالیات پزشکان ورود میدانی می‌کنیم و با پزشکان خاطی نیز برخورد خواهد شد.

پارسا گفت: در حال حاضر حدود 55 درصد از درآمدهای مالیاتی کشور در تهران به دست می‌آید.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سهم استان کردستان از جمعیت کشور 2 درصد است و حدود 1 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است سهم درآمد مالیاتی استان حدود نیم درصد است.

وی افزود: کل درآمد مالیاتی کشور بسیار پایین است و اینکه هزینه‌هایی که در استان‌ها می‌شود باید با درآمد آن استان متناسب باشد.

پارسا تصریح کرد: از این به بعد بر تراکنش‌های بانکی نیز دسترسی خواهیم داشت.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: اگر مالیات حقه در کشور پرداخت شود دیگر مشکلی در کشور وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر 40 درصد پزشکان دستگاه کارتخوان را نصب کرده‌اند و مابقی نیز در صف نصب دستگاه کارتخوان هستند.

پارساخاطرنشان کرد: نصب دستگاه کارتخوان برای 50 صنف اجباری شده است و این تکلیفی قانونی برای همه اصناف است که باید انجام شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در پایان تصریح کرد: اساس سازمان نظام مالیاتی بر آن است که همه داده‌ها و تراکنش‌های مشاورین املاک و مسکن در اختیار سازمان مالیاتی قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/79/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول