اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ملت ایران کثرت در وحدت و وحدت در کثرت هستند

وزیر کشور گفت: ما مردم ایران خودمان را از یکدیگر جدا نمی‌دانیم چون کثرت در وحدت و وحدت در کثرت هستیم و برای سربلندی ایرانمان همه در میدان هستیم.

ملت ایران کثرت در وحدت و وحدت در کثرت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالرضا رحمانی‌فضلی امشب در جشن بزرگ هفته وحدت که در سالن آزادی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: از اینکه در شب میلاد پیامبر نور، خیر و رحمت در خدمت مردم کردستان هستم خوشحالم،کردستان و کردها در تاریخ ایران ماندگار و جاودانه هستند.

وی تصریح کرد: فرهنگ، آداب، سنت‌ها و رسوم و عادات و اخلاق و اعتقادات و ایمان، پرکاری، تلاش، نشاط و شادابی از ویژگی‌های مردم کردستان است.

وزیر کشور ادامه داد: امنیت کشور را در بخش اعظمی مدیون مردم کردستان هستیم و این هفته که به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده همیشه برای ما یادآور همدلی و همراهی مردم برای ایران عزیز است.

وی افزود: امشب خوب است یادی کنیم از کسانی که در راه ایران، اسلام و انقلاب فداکاری کردند و خون پاکشان را فدا کردند چرا که شهدا مشاهیر اصلی ما هستند و مشاهیر علمی، فرهنگی، هنری و سایر مشاهیر در دامن شهدا پرورش یافته‌اند.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: برگزاری کنگره مشاهیر کرد در این استان نشان داد که مردم این خطه از چه تاریخ و ظرفیت غنی و ارزشمندی در حوزه‌های هنری، علمی، دینی و غیره بهره‌مند هستند.

وی اظهار کرد: راه توسعه و پیشرفت و جاودانگی کردستان در این است که فرهنگ مردم کردستان را با فرهنگ ملی ایران پیوند دهیم و تاثیرگذاری این فرهنگ را در فرهنگ ملی بیشتر کرد.

وزیر کشور افزود: اگر مردم ایران از چگونگی صلابت، صافی و صداقت و نفوذ این فرهنگ مطلع باشند، کرد و کردستان در فرهنگ ایرانی جایگاه والا و بالاتری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما مردم ایران خودمان را از یکدیگر جدا نمی‌دانیم ما کثرت در وحدت و وحدت در کثرت هستیم و برای سربلندی ایرانمان همه در میدان هستیم.

وی با زبان کرمانجی هم گفت:‌کرد، کردستان، کرمانشاه، ایلام، کرمانجی فرق نمی‌کنند شیعه و سنی هیچ تفاوتی ندارند همه ما مسلمان و ایرانی هستیم و امیدوارم خداوند متعال توفیق دهد که پرچم پر افتخار ایران اسلامی در قله‌های رفیع دنیا را به اهتزاز در بیاوریم.

انتهای پیام/2330/71/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول