اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رشد جلبک در سد وحدت عامل تغییر طعم و بوی آب شهر سنندج است

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا استان کردستان گفت: علت طعم و بوی اندکی که در آب شرب شهر سنندج وجود دارد رشد جلبک در سد وحدت است که برای سلامتی هیچ ضرری ندارد.

رشد جلبک در سد وحدت عامل تغییر طعم و بوی آب شهر سنندج است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد فرهاد ظهر امروز در جریان بازدید جمعی از امامان جمعه از تصفیه‌خانه آب سنندج، با اشاره به رسالت آبفا در زمینه تأمین و تصفیه و توزیع آب در سطح شهر سنندج و کل استان، گفت: علت طعم و بوی اندکی که در آب شهر وجود دارد تغذیه‌گرایی یعنی رشد جلبک در سد وحدت است که برای سلامتی هیچگونه ضرری ندارد.

وی با عنوان اینکه این قضیه در اکثر سدها اتفاق می‌افتد، افزود: در حفظ و حراست از منابع آبی مانند سدها چندین دستگاه وظیفه دارند که باید با تعامل، پیشگیری را در برنامه قرار بدهند.

فرهاد اظهار کرد: برای کاهش این طعم و بو از تمامی روش‌های مورد نیاز و استاندارد در تصفیه‌خانه آب سنندج استفاده می‌شود اما در هیچ کجا نمی‌توان بیش از ۷۰ درصد از این طعم و بو را کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: روحانیون قشر اثرگذاری در جامعه هستند و با توجه به نفوذی که در جامعه و میان لایه‌های مختلف مردم دارند، قطعا نقش زیادی در آگاه‌سازی شهروندان در خصوص فعالیت‌های شرکت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه گاها نگرانی‌هایی در خصوص آلودگی آب در سنندج و یا دیگر شهرهای استان مطرح می‌شود، اذعان کرد: جایی برای این نگرانی‌ها نیست، چراکه آبفا با استفاده از بهترین فنآوری‌ها، کار کنترل کیفیت آب را انجام می‌دهد.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا کردستان با تأکید مجدد بر اینکه آبی که در شبکه توزیع می‌شود مقداری طعم و بو دارد، اما قطعا سالم و دارای بالاترین استانداردهای بهداشتی است، تصریح کرد: افزایش اطمینان و آرامش بخشی به شهروندان در زمینه آب تولیدی در استان هدف شرکت است.

فرهاد عنوان کرد: از مراجع فکری جامعه بویژه روحانیون به دلیل اثرگذاری صحبت‌های آنها انتظار داریم با روشنگری در این زمینه در نمازهای جمعه و سایر مناسک مذهبی یاریگر ما باشند و آنچه را خود در این بازدید مشاهده کردند به شهروندان منتقل کنند.

ماموستایان و روحانیون حاضر در این بازدید نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های آبفا استان از روند و فرایند تصفیه آب دیدن و تاکید کردند افکار عمومی را در نمازها و مراسم و مناسک مذهبی در خصوص سلامت آب شهر آگاه می‌نمایند.  

فرهاد و کارشناسان آبفا در ادامه به پرسش‌های امامان جماعت پاسخ دادند و پس از آن از بخش‌های مختلف مجتمع تصفیه‌خانه آب شهر سنندج بازدید کردند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول