اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

856 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به تعداد بیمه‌شدگان اضافه شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: 856 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کردستان در طول دوسال گذشته به جمع بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر پیوستند.

856 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به تعداد بیمه‌شدگان اضافه شدند

جلال قلعه‌شاخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: براساس توافقنامه مابین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و صندوق اعتباری هنر در آخرین مرحله‌ای که از سوی صندوق اعلام شده 96 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کردستان مشمول برقراری بیمه تأمین اجتماعی شدند.

وی با قدردانی از مسوولان صندوق اعتباری هنر کشور، گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 300 نفر از استان کردستان عضو صندوق اعتباری هنر کشور هستند از این تعداد 856 نفر از حوزه‌های مختلف مشمول بیمه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری از همه اقشار مختلف فرهنگی و هنری درخواست‌های فراوانی برای استفاده از بیمه هنرمندان وجود داردد و در اولین مرحله تثبیت و تأیید نهایی این هنرمندان تعداد 96 نفر از سراسر استان مشمول بیمه تأمین اجتماعی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: خوشبختانه با تعامل و همکاری مناسب با مسوولان صندوق اعتباری هنر تاکنون موفق شدیم در طول دو سال گذشته 856 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در زمینه‌های مختلف هنری و فرهنگی را بیمه تامین اجتماعی نماییم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان بیان داشت: ساز وکار بهره‌مندی از بیمه هنرمندان برای همه فعالان حوزه فرهنگی و هنری سراسر فراهم شده است به زودی مرحله دوم افراد مشمول بیمه نیز اعلام خواهد شد. 

قلعه‌شاخانی تصریح کرد: در این مرحله فعالان فرهنگی هنری استان که مشمول بیمه تامین اجتماعی شده‌اند شامل نویسندگان، سینماگران، نویسندگان کتاب کودک، هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی، هنرمندان حوزه موسیقی، شاعران برجسته، هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی و پژوهشگران برجسته از سراسر استان است.

وی در خصوص اهداف تاسیس صندوق اعتباری هنر گفت: صندوق اعتباری هنر کشور در چهار بخش بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، تسهیلات، طرح تکریم و کمک مستمری خدمات خود را به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ارائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: طبق توافق سازمان تامین‌ اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران واجد شرایط با معرفی‌نامه این صندوق، تحت پوشش بیمه تأمین ‌اجتماعی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول