اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ولایت فقیه محور وحدت است/حرکت پشت سر رهبری موجب پیروزی است

امام جمعه پاوه گفت:‌ ولایت فقیه محور وحدت‌آفرین است و بنا به گفته بسیاری از یادگاران جبهه و جنگ تا زمانی که پشت سر رهبری و ولایت فقیه حرکت کنیم وحدت تحقق یافته و پیروزی با ملت ایران خواهد بود.

ولایت فقیه محور وحدت است/حرکت پشت سر رهبری موجب پیروزی است

ماموستا عبدالقادر قادری در حاشیه همایش طلاب و روحانیون اهل سنت و تشیع کردستان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:‌ وحدت یک فعل واجب در دین اسلام است و خداوند در قرآن کریم مسلمانان را به وحدت امر فرموده است.

وی خاطرنشان کرد: در آیات قرآن به انسان دستور داده شده که به ریسمان الهی چنگ بزنند و از تفرقه دوری کنند و این نشان از اهمیت این موضوع و نقش آن در پیشبرد اهداف جهان اسلام است.

امام جمعه پاوه اذعان داشت:‌ وحدت واجب و خروجی آن عزت، سربلندی و پیروزی در دنیا و رستگاری و نجات در دنیای آخرت است.

ماموستا قادری خاطرنشان کرد:‌ هر قوم و ملتی که وحدت داشته باشند در زندگی خود موفق بوده و بر دشمنانشان پیروز هستند.

وی وحدت را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در پیشرفت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت:‌ 40 سال است کشور ایران با وجود تمام هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان را وحدت حفظ کرده است و همین وحدت موجب پیشبرد اهداف آن در آینده می‌شود.

وی از کردستان نیز به عنوان الگوی و نماد وحدت در ایران اسلامی نام برد و عنوان کرد:‌ کردستان خون شهیدانش گویای این است که با این انقلاب است و  مردم آن همواره خواستار وحدت بوده‌اند و انشاءالله خون شهدای آن همیشه ضامن این وحدت و انقلاب بماند.

وی از ولایت فقیه هم به عنوان محور وحدت‌آفرین نام برد و اذعان کرد: بنا به گفته بسیاری از یادگاران جبهه و جنگ تا زمانی که پشت سر رهبری و ولایت فقیه حرکت کنیم وحدت تحقق یافته و پیروزی با ملت ایران خواهد بود.

امام جمعه پاوه اظهار کرد: امروز بحث وحدت باید از قالب شعار خارج و نمود عملی و عینی به خود بگیرد در این مسیر نیاز به تلاش همه جانبه داریم.

وی صبر، مقاومت و وحدت را سه شاخص مهم در مقابله با هجمه‌های دشمنان اسلام و انقلاب در عصر کنونی دانست و اضافه کرد: علمای دینی به عنوان پرچم‌داران بصیرت‌افزایی باید در راستای روشنگری جامعه تلاش و حقایق لازم را در مورد تفکرات انحرافی تبیین سازنند.

ماموستا قادری خاطرنشان کرد: این رسالت علما و روحانیون دینی است که با مطالعه و به روزرسانی معلومات خود حقایق دین را به مردم بازگو و در راستای توجیه و روشنگری جوانان گام بردارند.

وی افزود: امروز دشمنان به جنگ با افکار و عقاید ما آمده‌ و تفکرات جامعه را هدف قرار داده‌اند، مقابله در چنین جنگی با اسلحه امکان‌پذیر نیست باید با فکر به مقابله با این هجمه‌های دشمنان بپردازیم.

امام جمعه پاوه در مورد تریبون‌های مساجد و نقش روحانیون و علمای دینی در روشنگری جامعه و مقابله با تفکرات انحرافی هم عنوان کرد: البته این نکته را نباید نادیده بگیریم که اگر یک کالیبر 75 بدون فشنگ در اختیار یک نظامی گذاشته شود نمی‌تواند استفاده‌ای از آن داشته باشد تریبون خالی بدون در اختیار نهادن فشنگ هم به درد روحانیون نمی‌خورد نیاز به تولید محتوا و امکانات در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول