اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مواکب اربعین حسینی مردمی اداره شوند

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: مواکب اربعین حسینی به دلیل ارادت مردم کردستان به اهل بیت مردمی اداره می‌شود

مواکب اربعین حسینی مردمی اداره شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام علی رستمی ظهر امروز در کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مراسم اربعین حسینی هر سال با حضور جمع کثیری از مسلمانان سراسر جهان در کربلا برگزار می‌شود و استان کردستان هم این افتخار را دارد که مسیر زائران اربعین است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی ما فرموده‌اند در راستای رسالتش اجر و پاداشی نمی‌خواهند مگر اینکه خاندان ایشان را دوست داشته باشیم، افزود: استان کردستان با وجود اینکه در مسیر زائران اربعین حسینی قرار دارد باید بتواند همچون سالهای گذشته با برپایی موکب‌های اربعین حسینی خدمتگزار زائران باشد.

وی با بیان اینکه گرچه در سال‌های قبل موکب‌هایی در سطح شهرهای سنندج، قروه، بیجار و سقز برپا شد اما کمبودهایی نیز وجود داشت که امسال امیدواریم با همت و همکاری ارگان‌های عضو کمیته فرهنگی و آموزشی زمینه رفع این کمبود و مشکلات فراهم شود.

معاون فرهنگی اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی کردستان نیاز به برنامه‌ریزی دقیق فرهنگی در استان برای برپایی هرچه بهتر موکب‌های اربعین حسینی را لازمه پیشبرد فعالیت‌های این کمیته خواند و یادآور شد: مردم کردستان ارادتمندان اهل بیت هستند و قطعا با حضور خود در کناب مواکب این مهم را نشان خواهند داد.

حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه بسیاری از مواکب در شهرهای دزج و سری‌آباد مردمی اداره می‌شود، افزود: مردمی بودن مواکب امری تحسین‌ برانگیز است که ارادت قلبی مردم به اهل بیت را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: استان کردستان مسیر رفت و برگشت زوار اربعین حسینی است و باید به صورت شایسته و در شان استان فرهنگی کردستان از زائران پذیرایی و استقبال شود.

وی عنوان کرد: مراسم اربعین حسینی و برپایی مواکب اربعین می‌تواند فرصت ارزشمندی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد و باید از این فرصت در راستای آموزش و روشنگری زائران استفاده برد.

مواکب اربعین حسینی سال گذشته پذیرای یکهزار زائر خارجی بود

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی و آموزشی هر ساله اقدام به تهیه و تدوین اقلام فرهنگی از جمله کتابچه‌های آموزشی و توزیع آن بین زائران اربعین حسینی(ع) می‌کند، اظهار کرد: سال گذشته بیش از یک‌هزار نفر زائر خارجی از ورودی سنندج به کرمانشاه عازم اربعین حسینی شدند و نیاز است مواکب برای پذیرایی بهتر زائران تقویت شود.

نورعلی خزاعی افزود: تشکیل کمیته‌های مردمی، اعزام نماینده ثابت از سوی کمیته فرهنگی به سایر کمیته‌های اربعین حسینی، تهیه خوراک فکری برای زائران، تجهیز و آماده‌سازی خیمه‌های نماز، تهیه سجاده و مهر، موکت و فرش و مواردی از این قبیل برای پربار شدن موکب‌های اربعین حسینی مورد توجه این کمیته بوده و هست.

وی اضافه کرد: سال گذشته در مواکب اربعین حسینی نماینده بانوان حضور نداشت و باتوجه به اینکه بخشی از زائران را بانوان تشکیل می‌دهند لازم است نماینده‌ای از بانوان در مواکب حضور داشته باشند.

انتهای پیام/2330/72/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول