اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سرمایه‌گذاری 90 میلیارد ریالی وزارت ارتباطات برای توسعه پروژه‌های مخابراتی سروآباد

مدیر مخابرات منطقه کردستان از سرمایه‌گذاری حدود ۹۰ میلیارد ریالی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات برای ارتقاء، توسعه و راه‌اندازی پروژه‌های مخابراتی در شهرستان سروآباد خبر داد.

سرمایه‌گذاری 90 میلیارد ریالی وزارت ارتباطات برای توسعه پروژه‌های مخابراتی سروآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آزاد حکمت پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های مخابراتی که در شهرستان سروآباد انجام شد، اظهار کرد: با صرف هزینه ۸۹ میلیارد ریال موفق شدیم کلنگ زنی فیبرنوری را در چهار روستای قلعه‌جی، دزلی، اورامان و ناو را به طول ۶۶ کیلومتر انجام و سایت تلفن همراه روستایِ گوشخانی را از ۲G  به ۳G  ارتقاء دهیم.

وی با ارائه عملکرد مخابرات در این شهرستان و اقدامات وپروژه‌های مخابراتی انجام شده در چند سال اخیر افزود: از مبلغ سرمایه‌گذاری شده فوق 4 میلیارد و 200میلیون ریال برای ارتقاء سایت‌های 2G و 84 میلیارد و  800 میلیون ریال نیز برای کابلکشی فیبرنوری روستای مذکور هزینه شده است.

وی با اعلام اینکه انجام پروژه‌های یاد شده، 22 خزداد ماه امسال در سفر وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به کردستان تصویب شد، خاطر نشان کرد: بر حسب وظایف محوله این پروژه‌ها در کمتر از 2 ماه به منظور حذف مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به لحاظ امکانات ارتباطی و مخابراتی اجرا و عملیاتی خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تصریح کرد: در حال حاضر 9 سایت BTS در شهرستان سروآباد وجود دارد که تعداد 5 سایت آن دارای تکنولوژی 3G و 4 سایت دیگر آن دارای تکنولوژی 4G هستند.

حکمت با بیان این مطلب که ارائه آخرین تکنولوژی‌های روز مخابراتی به مشتریان یکی از استراتژی‌های شرکت مخابرات ایران و منطقه کردستان است، یادآور شد: تمام تلاش این مجموعه در این راستا بکار گرفته خواهد شد تا همزمان با پیشرفت فناوری ارتباطی بتوانیم با بهره‌گیری از توان و تخصص همکاران منطقه پاسخگوی نیازها و مطالبات مشتریان باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سروآباد به دلیل داشتن طبیعت بکر، ظرفیت‌های گردشگری کهن، در ایام سال میزبان مهمانان و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور است ، عنوان کرد: همواره ایجاد ، ارتقاء و توسعه شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی مدنظر است تا فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم بتوانیم صنعت گردشگری و توسعه اقتصادی را در این خطه سر سبز رونق بخشیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان در پایان دلگرمی و رهنمودهای همیشگی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و استاندارکردستان را بزرگترین سرمایه معنوی برای پیشرفت همه جانبه اهداف مخابراتی دانست و از حمایت‌های آنها تقدیر کرد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار سروآباد در مراسم افتتاح این طرح‌ها، تلاش و پیگیری‌های همیشگی مخابرات منطقه کردستان برای توسعه و ایجاد زیرساخت های مخابراتی را قابل تقدیر دانست و گفت: همکاری چشمگیر این مجموعه در چند سال گذشته رضایت شهروندان از خدمات و محصولات ارائه شده مخابراتی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول