اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نچیروان بارزانی: ایران مایه افتخار کردهای عراق است

رئیس اقلیم کردستان عراق در پیامی به کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد اعلام داشت، ایران مایه افتخار کردهای عراق است و مشاهیر کرد الگو و افتخار ما هستند.

نچیروان بارزانی: ایران مایه افتخار کردهای عراق است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیام رییس  اقلیم کردستان عراق به کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد که هم‌اکنون افتتاحیه آن در تالار مولوی دانشگاه کردستان در حال برگزاری است، توسط کمال زیرک نماینده وی قرائت شد که متن پیام در ادامه می‌آید:

 سلام و درود خدمت مهمانان و بزرگواران مشاهیر کرد، بسیار متشکر از استاندار کردستان و مسؤولان دانشگاه کردستان که در راستای برگزاری کنگره مشاهیر کرد تلاش کردند و خدمت بزرگی به زبان، ادب و تاریخ کرد کرده‌اند.

تشکر داریم از بزرگوارانی که در راستای حفظ بزرگ جلوه دادن بزرگان ملت کردستان تلاش می‌کنند و ما را در چنین برنامه‌ای مشارکت داده‌اند.

 در دورانی که ما در سن کودکی بودیم پدر و مادرمان همراه با شعرهای نالی شعرهای حافظ شیرازی را هم به ما می‌آموختند و همراه با گوش دادند به آهنگ‌های بزرگان موسیقی کردستان همچون مظهر خالقی به صدای اساتید فارس‌زبان هم گوش فرا می‌دادیم و این نتیجه حرف تاریخ است که در آن هیچ تمایزی میان ملت‌ها نیست.

ما همچون حکومت اقلیم کردستان افتخار می‌کنیم به وجود بزرگان کرد و در آخر سلام و درود می‌فرستیم بر شهر سنندج که در طول تاریخ خانه بزرگ مردان کرد بوده و همه ملت کرد را بدهکار خود کرده است.

ایران مایه افتخار کردهای عراق است و مشاهیر کرد الگو و افتخار ما هستند، معقتدیم تفاوت فرهنگی موجب آشوب و مشکلات نمی‌شود بلکه قبول نکردن تفاوت مشکل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/2330/71/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول