اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بافت سالانه 18 هزار مترمربع فرش دستباف در کردستان

معاون امور بازرگانی سازمان صمت کردستان گفت: سالانه 18 هزار مترمربع فرش دستباف در کارگاه‌های متمرکز و غير متمرکز و مناطق شهری و روستایی در کردستان بافته می‌شود.

بافت سالانه 18 هزار مترمربع فرش دستباف در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدبختیار خلیقى پیش از ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه فرش دستباف که در عمارت خسروآباد سنندج برگزار شد اظهار کرد: باتوجه به برگزاری کنگره ملی مشاهیر کرد که در تاریخ 11 و12 تیرماه در سنندج برگزار می‌شود نمایشگاه فرش دستباف کردستان نیز از دهم تیرماه تا پایان کنگره در عمارت خسروآباد سنندج برای بازدید عموم دایر است.

وی افزود: این نمایشگاه با حضور تمامی فعالان حوزه فرش دستباف و تشکل‌های خصوصی و دولتی از تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

خلیقی در ادامه تصریح کرد: در این نمایشگاه شرکت سهامی فرش ایران (نمایندگی کردستان)، اتحادیه‌ها و شرکت‌های فرش دستباف شهری و روستایی، اتحادیه صنفی فروشندگان فرش دستباف، نماینده کارگاه‌های متمرکز و غیر متمرکز و سایر فعالان حوزه فرش دستباف حضور دارند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه 12 غرفه فرش دستباف محصولات خود را در معرض دید بازدید کنندگان می‌گذارند.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت کردستان خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی مجدد هنر صنعت فرش بافی به میهمانان داخلی و خارجی است.

وی افزود: در استان قریب به 90 هزار نفر بافنده فعالیت دارند که از این تعداد 12 هزار نفر بیمه شده هستند.

خلیقی تصریح کرد: سالانه 18 هزار مترمربع فرش دستباف در کارگاه‌های متمرکز و غیر متمرکز و مناطق شهری و روستایی در کردستان بافته می‌شود.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت در پایان اظهار داشت: در این نمایشگاه دو برند پولادین بیجار و فرش یک پود سنندج ثبت ملی شده‌اند که به زودی به ثبت جهانی نیز خواهند رسید.

انتهای پیام/2330/79

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول