اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

وضعیت زنان ایرانی به مسئله اجتماعی تبدیل نشده است

معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه کردستان گفت: وضعیت زنان در ایران هنوز به یک وضعیت و مسئله اجتماعی تبدیل نشده است و این یعنی هنوز از منظر جامعه زنان یک وضعیت عادی دارند.

وضعیت زنان ایرانی به مسئله اجتماعی تبدیل نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امید قادرزاده صبح امروز در نشست تخصصی خشونت علیه زنان که در محل تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: باید بدانیم که آیا شرایط و وضعیت امروز زنان تبدیل به یک مسئله اجتماعی شده است.

به گفته وی، لازمه پاسخ‌دادن به این سوال، تعریف مسئله اجتماعی است و ما آن را به وضعیتی می‌گوییم که از منظر عامه مردم جامعه، غیرعادی و غیرطبیعی بوده، وضعیت گریزپذیر تلقی شود و در فاز سوم یک اقدام عملی برای آن صورت گیرد.

معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی تصریح کرد: بر اساس سه فاکتور عنوان شده، شرایط و وضعیت زنان در ایران هنوز به یک وضعیت اجتماعی تبدیل نشده است و این به معنای خوب بودن وضعیت زنان نیست بلکه به معنای این است که هنوز از منظر جامعه شرایط زنان یک وضعیت عادی دارد.

قادرزاده تصریح کرد: وقتی وضعیت زنان را عادی تلقی و آن‌ را تقلیل دهیم، موجب می‌شود اقدام عملی برای حل آن انجام ندهیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد خشونت علیه زنان را تنها به کتک خوردن و صدمات فیزیکی آنها ربط می‌دهند، بیان کرد: متاسفانه در تعریف خشونت علیه زنان به ابعادی از خشونت که جنبه مرئی داشته توجه می‌شود، در حالی که بخش بزرگی از خشونت جنبه نامرئی، انتزاعی و ساختاری داشته که قابل رویت نیست.

معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه کردستان ادامه داد: بسیاری از افراد خشونت علیه زنان را یک عمل انفرادی و آن را منسوب به مردان می‌دانند و لذا جنبه‌های ساختاری علیه زنان را نادیده می‌گیرد.

 قادرزاده اظهار کرد: از زمان پیدایش زن و مرد این مسائل وجود داشته اما تنها در یک صد سال گذشته مسائل زنان به شکل متمرکز بیان شده است و نکته قابل توجه این است که در عرصه آکادمیک و ساختاری به مسئله زنان پرداخته نشده بلکه در عرصه‌های عمومی بوده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول