اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فارس من/فرماندار؛ اختصاص 500 میلیون تومان اعتبار به پروژه راه روستایی قوچاق دیواندره

فرماندار دیواندره گفت: 500 میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه مسیر گومه‌مران ـ قوچاق تصویب شده، اما تخصیص میزان آن، به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بستگی دارد.

فارس من/فرماندار؛ اختصاص 500 میلیون تومان اعتبار به پروژه راه روستایی قوچاق دیواندره

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سامانه «فارس من» در خبرگزاری فارس برای پیگیری سوژه‌های مردم در سال گذشته راه‌اندازی شد که تاکنون بیش از 3 هزار سوژه مردمی برای پیگیری روی این سامانه قرار گرفته است.

سامانه «فارس من» ظرفیتی است که مردم به عنوان سردبیر خبرگزاری فارس مطالبات و مشکلات خود را مطرح می‌کنند و این رسانه موضوع را پیگیری کرده و نتیجه نیز از طریق همین رسانه اطلاع‌رسانی می‌شود.

سوژه‌‌ مردمی با موضوع « چرا به باتلاق 8 کیلومتری روستای قوچاق دیواندره کردستان رسیدگی نشد؟»، سوژه جدیدی است که توسط جمعی از مردم یکی از روستاهای دیواندره ثبت شده است.

فرماندار دیواندره در پاسخ به این مطالبه و سوال مردمی که چرا با گذشت 2 سال از مسؤولیت وی این جاده هنوز احداث نشده است؟ اظهار کرد: به عنوان فرماندار دیواندره از تمام 173 روستای این شهرستان حداقل دو بار بازدید داشته‌ام.

جعفر توان خاطرنشان کرد: برای ساخت جاده‌ تایید وزارت راه و شهرسازی لازم است و آنها تعیین‌کننده این موضوع هستند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه جاده گومه ـ مران و قوچاق 6 سال پیش وارد فاز اجرا شده اما تاکنون چند کیلومتر از آن اجرا شده است که متاسفانه به دلیل عدم توانایی مالی پیمانکار، پیمان خاتمه پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: عزیزانی که این مطلب را مطرح کرده‌اند باید بدانند که فرمانداری مجری اجرای طرح نیست و ما تنها دستگاه ناظر هستیم و مجری پروژه حوزه راهداری است.

وی یادآوری کرد: سال گذشته 800 میلیون تومان برای این پروژه مصوب شد اما با توجه به وضعیت اعتبارات در سطح کشور و استان تنها 20 درصد آن تخصیص گرفت.

توان تصریح کرد: امسال نیز 500 میلیون تومان اعتبار برای اجرای این پروژه تصویب شده و اینکه چه میزان از این اعتبار مصوب شده تخصیص پیدا کند، به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارتباط دارد.

به گفته وی، 100 میلیون تومان از 500 میلیون تومان مصوب پروژه که الان یکپارچه شده تخصیص پیدا کرده است.

فرماندار دیواندره اذعان کرد: این مسیر، مسیر اصلی نیست و مسیر مال‌رو و راه میان‌رو است از این رو به لحاظ توجیه با توجه به پایین‌بودن جمعیت بهره‌مند و همچنین نبود اعتبارات کافی در موقعیت کنونی توجیه ندارد.

وی اضافه کرد: بیان این نکته را ضروری می‌دانم با وجود تمام این مباحث، به عنوان فرماندار دیواندره بیش از 10 بار مکاتبه و 100 مورد به صورت تلفنی موضوع را پیگیری کرده‌ام.

توان گفت: واقعیت این است که وزارت راه و ادارات‌کل راه و شهرسازی در استان‌ها به لحاظ ریالی وضعیت مناسبی ندارند اما با تمام این محدودیت‌ها در سال هفت کیلومتر راه در این شهرستان آسفالت شده است.

وی افزود: پروژه‌های بالای 80 درصد رشد فیزیکی اولویت دولت است و قطعا پروژه‌هایی در اولویت خواهند بود که دربرگیری جمعیت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول