اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بدون مشارکت اجتماعی تامین خون مورد نیاز بیماران میسر نمی‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بدون مشارکت اجتماعی یکایک شهروندان، تامین خون سالم و کافی مورد نیاز بیماران میسر نخواهد بود.

بدون مشارکت اجتماعی تامین خون مورد نیاز بیماران میسر نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیران دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سومین روز از هفته سلامت با حضور در مرکز انتقال خون سنندج، خون خود را به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن اهدا کردند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان هدف از برگزاری این برنامه را تاکید بر نقش انتقال خون در نظام سلامت اعلام کرد و اظهار داشت: نحوه خدمت‌رسانی انتقال خون کردستان مرهمی بر درد بیماران و قوت قلبی برای پزشکان تجویزکننده خون است.

وی ضمن تقدیر از جامعه اهداکننده خون در استان کردستان، ادامه داد: بدون مشارکت اجتماعی یکایک شهروندان تامین خون سالم و کافی مورد نیاز بیماران میسر نخواهد بود.

وی گفت: انتقال خون سالیانه جان هزاران بیمار کردستانی را نجات می‌دهد و به بیمارانی که سلامت آنان در معرض تهدید است کمک می‌کند که زندگی با کیفیت‌تری داشته باشند.

واحدی با اشاره به نقش انتقال خون در تضمین سلامت مادران باردار و نوزادان آنان، یادآور شد: انتقال خون با فرآهم‌آوری خون مورد نیاز برای هر زایمان شاخص مرگ و میر مادران باردار را بهبود بخشیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ضروری است جامعه علوم پزشکی توجه بیشتری به اهدای خون داشته باشند، از تمامی کارگزاران نظام سلامت در استان خواست نقش پررنگ‌تری در تامین خون سالم مورد نیاز مراکز درمانی استان داشته باشند.

در این مراسم 12 تن از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کردستان موفق به اهدای خون شدند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول