اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

در گفت‌وگو با فارس اعلام شد

ویروس نورواک در قروه کنترل شد/ابتلای 2600 نفر به نورواک

رئیس مرکز بهداشت قروه با یادآوری ابتلای 2600 نفر از شهروندان قروه‌ای به ویروس نورواک، از کنترل این ویروس در این شهرستان خبر داد.

ویروس نورواک در قروه کنترل شد/ابتلای 2600 نفر به نورواک

مسعود معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: از ۲۱ اسفندماه سال گذشته بیمارانی با علائم سردرد، اسهال و ...به مراکز درمانی قروه مراجعه کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: با نمونه‌گیری از بیماران و انجام آزمایشات مختلف مشخص شد بیماری ویروسی نورواک در قروه شیوع پیدا کرده بود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قروه ادامه داد: در طول چند روز ۲ هزار و ۶۷۵ نفر ۲۰ تا ۴۵ سال مبتلا به بیماری ویروسی نورواک در قروه شناسایی شدند.

معتمدی تصریح کرد: از این افراد هیچ کدام بستری و برای دوم به مراکز درمانی  مراجعه نکردند ضمن اینکه بیشتر این بیماران دچار ویروس باکتریایی نشدند اما نیاز است برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، بهداشت فردی رعایت شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قروه گفت: آب آشامیدنی قروه و  سریش‌آباد هیچ گونه آلودگی میکروبی ندارد و کلرزنی و اسیدیته آب به صورت مداوم صورت می‌گیرد.

معتمدی در ادامه افزود: طبق آزمایشات صورت گرفته هیچ مورد از آلودگی گوشت‌های منجمد در قروه مشاهده نشد بلکه ویروس نورواک در آب آشامیدنی و سبزی و کاهو به عنوان عامل این بیماری مشخص شد.

وی گفت: با آموزش‌های کافی آمار مبتلایان به ویروس نورواک در برخی شهرهای قروه مانند سریش‌آباد کنترل و کاهش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قروه در پایان خاطرنشان شد ۱۹ آمبولانس با ۳۳ نفر آمادگی خدمات‌رسانی در زمینه درمانی به نیازمندان در سطح شهر و روستاهای این شهرستان را دارد.

انتهای پیام/2330/86/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول