اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

تربیت الهی و انسانی افراد را به داشتن زندگی توام با آرامش رهنمون می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: با تربیت الهی و اسلامی، انسان می‌تواند به درجات والای حیات دست پیدا کرده و در دنیا و آخرت زندگی با آرامشی داشته باشند.

تربیت الهی و انسانی افراد را به داشتن زندگی توام با آرامش رهنمون می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله حسینی شاهرودی بعداز ظهر امروز در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و شورای تربیتی استان با وی اظهار کرد: همه عالم برای انسان و انسان برای تکامل، تعالی و رسیدن به قرب الهی خلق شده است.

وی نوع تربیت انسان را در انتخاب مسیر مهم دانست و با اشاره به تفاوت تربیت افزود: با تربیت الهی و اسلامی، انسان می‌تواند به درجات والای حیات دست پیدا کرده و در دنیا و آخرت زندگی با آرامشی داشته باشند و تربیت حیوانی و حرکت در مسیر شیطانی نیز باعث انحطاط و سقوط انسان و در نهایت زندگی جهنمی وی می‌شود.

وی به موضوع بشارت و انذار و ضرورت بهره‌گیری از این آموزه دینی در موضوعات تربیتی پرداخت و گفت: در موضوع تربیت انسان نیز مربی باید در درجه اول از بشارت و تشویق استفاده کرده و در صورت نیاز و در مراحل بعد به تذکر و انذار بپردازد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به توطئه و شیطنت دشمنان دین برای زدودن اسلام و اثرات آن در جهان، یادآور شد: با شکل گیری انقلاب اسلامی و احیای دین اسلام توسط حضرت امام خمینی(ره)، دشمنان با اقدامات شیطانی خود و با تمام توان خواستند وضعیت سابق را برگردانند و امروز به برکت رهبری مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) این انقلاب خدایی تداوم دارد.

آیت‌الله شاهرودی با تاکید بر ضرورت مقابله با توطئه دشمنان و ایستادگی در مقابل شیطنت‌های آنان، عنوان کرد: ما وقتی موفق خواهیم شد که انسان‌های خدا محور تربیت کنیم و تربیت شدگان ما باید دارای روحیه انقلابی، معنوی‌گرا، آرمان‌خواه، روحیه جهادی و حماسی، استکبار ستیز، استقلال طلب، مردمی، عدالت خواه، مقاوم و شهادب طلب باشند.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان در تلاش هستند که این روحیات را از جوانان ما بگیرند و ذهنیت را عوض کرده و به تحریف موضوعات بپردازند.

وی تربیت نیروی‌های بصیر که توان شناخت این مسائل را داشته باشد، یک ضرورت دانست و با بیان اینکه امور تربیتی بسیار مهم است و در برهه‌ای از زمان این مساله مورد توجه جدی قرار نگرفته است، تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری این مساله باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تربیت، تعلیم و علم‌آموزی بر اساس حکمت را سه مولفه مهم در اسلام دانست و با تاکید بر توسعه علم پژوهش محور و بهره‌گیری از علم بر مبنای حکمت گفت: توجه به تربیت اسلامی، موجب رستگاری انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول