اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جلوگیری ۷۵ درصدی از هدر رفت آب در برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد: جلوگیری از هدر رفت آب تولیدی در برخی نقاط استان عملیاتی شد.

جلوگیری ۷۵ درصدی از هدر رفت آب در برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امید صالحی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از چالش های ما در خصوص آبرسانی به فرسودگی و قدیمی بودن شبکه ها و خطوط آب مربوط است که در این خصوص در سال‌های اخیر دولت اعتبارات ویژه ای را پیش‌بینی کرده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تنها ۲۲۰ میلیارد تومان در مرکز استان مصوب داشتیم و در مابقی شهرستان ها نیز مبالغی برای این مهم تخصیص شده و می‌شود، افزود: در روزهای اخیر شاهد نوع متفاوتی از اصلاح و توسعه شبکه بودیم.

وی بیان کرد: حدود 4 کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه های توزیع مناطق غرب شهرستان باشت، پشت کوه باشت، لیراب، چم بلبل و اسلام آباد اصلاح شد که برای جبران بخش زیادی از هزینه این عملیات ، حدود 2 کیلومتر از خطوط آبرسانی این منطقه به مزایده رفت.

این مسوول عنوان کرد: صرفه جویی پنج میلیارد تومانی در هزینه اعتبارات، رفع مشکلات تنش آبی ۷۵۰ خانوار، جلوگیری از هدر رفت تا ۷۵ درصد آب تولیدی مناطق یاد شده و خاموشی ایستگاه های پمپاژ تا ۱۲ ساعت در روز جهت جلوگیر از استهلاک تجهیزات آبرسانی و صرفه جویی در مصرف برق بخشی از دستاوردهای این پروژه بود.

مدیرعامل آبفا گفت: این مدل متفاوت برای تأمین مالی پروژه‌ها را به همه نقاط استان تسری خواهیم داد تا از داشته‌های بدون استفاده به درستی استفاده کنیم، هزینه‌ها را کاهش دهیم و ذخیره منابع و حراست از آب را در بهترین شرایطش عملیاتی کنیم.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول